Descriere:
Această resursă urmărește dezvoltarea capacității de argumentarea, ăn vederea realizării a unui eseu structurat.
Demersul didactic vizează competențe derivate, precum: respectarea structurii eseului (introducere, cuprins, încheiere); stabilirea rolului lui George Călinescu în cadrul prozei românești; motivarea trăsăturilor distinctive ale prozei realiste, ale balzacianismului; identificarea temei; prezentarea a două scene semnificative pentru tema operei; valorificarea a două elemente de construcție a romanului (semnificația titlului, raportul incipit – final; perspectiva narativă; conflictul, acțiunea, personajele etc.).
De asemenea, această resursă vine în sprijinul elevilor de clasa a XII-a, în vederea pregătirii individuale pentru susținerea examenului de bacalaureat, proba de limba și literatura română, scris, subiectul al III-lea.
Tipul resursei: Suport vizual
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 3. Argumentarea scrisă şi orală a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 3.. Argumentarea scrisă şi orală a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Legătura web către resursă: https://read.bookcreator.com/QfkVvG2LlQVPma7thUqqRl5bycD3/_sprAoVPRpuxF8yesf7liA
Accesări: 96
Propunător: Nicoleta Condrat - Liceul cu Program Sportiv Nicolae Rotaru, Constanța (Constanţa)
Data validării: 30 martie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.