Sarcina de lucru pentru elevi:
Vă aflați în echipa de planificare a unui parc de distracții, iar conducerea v-a cerut să analizați traiectoria unei trambuline elastice pentru a verifica siguranța acesteia. Aveți următoarea misiune:
- Modelați traiectoria saltului cu ajutorul unei funcții de gradul al doilea (sub formă canonică sau generală).
- Reprezentați grafic funcția în GeoGebra și evidențiați elementele importante: vârful, axa de simetrie, rădăcinile, domeniul și codomeniul.
- Formulați, în echipă, minimum trei concluzii despre siguranța saltului (ex.: înălțimea maximă atinsă, dacă sportivul atinge solul sau nu etc.).
- Realizați un poster digital sau o prezentare în Canva, în care să explicați modelul ales, interpretarea graficului și concluziile echipei voastre.
Aveți la dispoziție 2 ore pentru a finaliza sarcina. Puteți lucra individual sau în echipe de câte 2-3 elevi.”
Pentru a vă sprijini activitatea propusă, am creat un șablon editabil în Canva pentru tema „Funcția de gradul al doilea – modelarea traiectoriei unui salt”.
Valoarea adăugată a acestei activități:
- Elevii își dezvoltă competențele digitale prin utilizarea de aplicații interactive.
- Activitatea promovează învățarea prin descoperire și gândirea critică, într-un context aplicat.
- Consolidarea noțiunilor despre funcția de gradul al doilea se face într-un mod vizual și intuitiv.
- Prin lucrul în echipă, se dezvoltă abilități de comunicare și colaborare, esențiale pentru viața reală.
- Este stimulată creativitatea, prin realizarea unui produs digital care îmbină matematica cu designul vizual.
Link către șablonul editabil în Canva: https://www.canva.com/ro_ro/
help/use-templates
Instrucțiuni de utilizare:
1. Faceți clic pe linkul de mai sus pentru a deschide șablonul în Canva
2. După deschidere, selectați opțiunea „Utilizați acest șablon” pentru a crea o copie personală în contul vostru Canva
3. Modificați textul, culorile, imaginile și alte elemente pentru a se potrivi cu proiectul vostru
4. După finalizare, salvați designul și distribuiți-l către profesor
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. să modeleze o situație practică, utilizând funcția de gradul al doilea (C.S. 1.4);
2. să utilizeze instrumente digitale (GeoGebra) pentru a reprezenta grafic o funcție și a investiga proprietățile acesteia (C.S. 3.2);
3. să analizeze și interpreteze variația funcției pe intervale date și să coreleze aceasta cu contextul real modelat (C.S. 2.3);
4. să colaboreze eficient în echipă, folosind aplicații digitale pentru a crea un produs final comun (C.S. 4.1).
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
1. Elevii vor porni de la o situație reală (saltul cu trambulina), pe care o vor traduce într-un model matematic (funcție de gradul al doilea). 2. Vor utiliza aplicația GeoGebra pentru a introduce funcția și a genera graficul acesteia. 3. Vor analiza graficul și vor interpreta elementele cheie în contextul real dat. 4. Vor colabora în aplicația informatică Canva pentru a crea o prezentare care sintetizează munca lor. 5. La final, vor prezenta clasei proiectul.
Accesări: 69
Contribuitor: Ioan Humă - Liceul Economic Alexandru Ioan Cuza, Piatra Neamț ()
Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Geogebra Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.