Sarcina de lucru pentru elevi:
Predarea lecției se va face cu ajutorul elevilor, enunțând și definind unele noțiuni.
La acesta oră, folosim calculatorul, prezentări, fișiere geogebra.
Această activitate se împarte în două etape:
– individual, pe tablete
– exerciții din fișa de lucru, la tablă.
I. Pentru a fixa mai bine aceste elemente în cerc, le cer elevilor să deschidă tabletele sau calculatoarele cu aplicația GeoGebra și să construiască:
Elevii sunt atenți la indicațiile profesorului
– Elevii vor avea ca sarcină de lucru să deschidă jocul GeoGebra Maths și să se familiarizeze cu indicațiile date de profesor pentru a reuși să realizeze reprezentările plane ale figurilor geometrice cerute în enunțuri.
– Elevii pot primi ajutor în rezolvarea problemei apăsând butonul din partea stângă jos. Elevii sunt anunțați cât timp vor lucra pe calculator.
– Rezolvă cu atenție și logică exercițiile propuse
– În timp ce rezolvă individual sarcinile și întâmpină neclarități, elevii solicită profesorului informații
– Elevii sunt atenți și implicați în lucrul cu tableta
Aplicația matematica geogebra permite elevilor sa identifice foarte ușor elementele în cerc: raza, diametru, coarda, unghi la centru precum si să deseneze un cercuri, sa identifice proprietățile referitoare la arce coarde
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Recunoaşterea unor figuri geometrice plane (drepte, unghiuri, cercuri, arce de cerc) în configuraţii date
3.5. Utilizarea unor proprietăţi referitoare la distanţe, drepte, unghiuri, cerc pentru realizarea unor construcții geometrice
4.5. Exprimarea, prin reprezentări geometrice sau în limbaj specific matematic, a noţiunilor legate de dreaptă, unghi şi cerc
5.5. Analizarea seturilor de date numerice sau a reprezentărilor geometrice în vederea optimizării calculelor cu lungimi de segmente, distanţe, măsuri de unghiuri şi de arce de cerc
6.5. Interpretarea informaţiilor conţinute în reprezentări geometrice pentru determinarea unor lungimi de segmente, distanţe şi a unor măsuri de unghiuri/arce de cerc.
OBIECTIVE OPERAȚIONALE DERIVATE DIN COMPETENȚELE SPECIFICE:
1. Să identifice elementele unui cerc: centrul cercului, rază, coardă, diametru, arc de cerc, unghi la centru
2. Să reprezinte, utilizând instrumentele geometrice, cercul și elementele sale
3. Să aplice corect relațiile dintre măsura unui unghi la centru și măsura arcului de cerc subîntins de laturile acestuia
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru a identifica raza, coarda, diametru, arcul de cerc, folosim softul geogebra. Am putea folosi LEARNINGAPP.ORG, cu aplicația potrivire imagini, sau padlet, unde trebuie sa identifice doar elementele cercului. Pentru proprietățile arcelor coardelor, unghiului la centru, unghi înscris, elevii vor folosi doar softul geogebra, care le permite foarte ușor sa observe proprietățile, doar trăgând de un punct sau de o coardă. Elevii își notează în caiete informațiile primite. - Răspund la întrebările adresate. - Fac completări unde este cazul. - Pun întrebări dacă nu înțeleg anumite noțiuni. - Folosesc trusa cu instrumente geometrice.
Accesări: 1.900
Contribuitor: Adrian Profir - Școala Gimnazială Episcop Iacov Antonovici, Bârlad (Vaslui) (2020)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Geogebra
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.