Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Matrice construită – cu multipli pe diagonală și parcurgeri bidirecționale pe linii (Exercițiu aplicativ)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Această resursă educațională este dedicată aprofundării tehnicilor de construire a matricelor pătratice în C++, punând accent pe plasarea multiplilor unui număr k pe una dintre diagonalele matricei și completarea bidirecțională a fiecărei linii în raport cu această diagonală. Elevii învață cum să utilizeze corect o variabilă auxiliară val pentru a controla valorile pe fiecare linie, crescător sau descrescător, pornind de la valoarea de pe diagonală. Sunt prezentate patru programe distincte, fiecare având un punct de pornire diferit (unul din colțurile matricei), ilustrând atât utilizarea diagonalei principale, cât și a celei secundare, cu reguli clare de completare în ambele direcții.

Activitatea „Asociază programul cu output-ul potrivit” transformă învățarea pasivă în înțelegere activă, provocând elevii să observe tiparele, să recunoască logica implementării și să identifice legătura dintre cod și rezultat. Aceasta stimulează gândirea algoritmică, antrenând abilități vizuale și analitice, esențiale în programare.

Resursa oferă explicații clare despre influența diagonalei și a direcției de parcurgere asupra formei finale a matricei și îi ajută pe elevi să-și dezvolte intuiția în generarea și interpretarea structurilor bidimensionale.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Analizarea unei probleme în scopul identificării datelor necesare şi alegerea modalităţilor adecvate de structurare a datelor care intervin într-o problemă


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/41279148
Accesări: 18

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 1 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite