Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Educație muzicală > Clasa a V-a >

Intervalele câștigătoare – joc interactiv cu intervale (Joc trivia)

Autor: Ana-Maria Pavel - Liceul de Arte Victor Giuleanu, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea)

Descriere:

Aplicația interactivă „Intervalele câștigătoare” are ca scop principal consolidarea cunoștințelor despre intervalele muzicale printr-o abordare ludică, atractivă și accesibilă.

Poate fi utilizată cu succes în cadrul orelor de educație muzicală, atât în învățământul primar, cât și în cel gimnazial. Prin intermediul acesteia, elevii sunt provocați să identifice diferite intervale muzicale, să le asocieze cu denumirile corecte și să își dezvolte capacitatea de recunoaștere auditivă.

Activitatea are un caracter interactiv, iar formatul său permite o învățare prin descoperire, în care elevii își pot corecta greșelile în timp real și pot primi feedback imediat. Unul dintre cele mai importante avantaje ale aplicației este posibilitatea de a fi utilizată atât frontal, în cadrul lecțiilor desfășurate cu toată clasa, cât și individual, pe dispozitive proprii. Astfel, se creează oportunitatea unei învățări personalizate, în funcție de ritmul fiecărui elev. De asemenea, aplicația susține dezvoltarea gândirii logice, a memoriei auditive și a spiritului competitiv în mod pozitiv.

Din punct de vedere metodologic, această resursă poate fi integrată în etapa de consolidare a cunoștințelor sau ca formă de evaluare formativă. Profesorul poate folosi aplicația pentru a verifica nivelul de înțelegere al elevilor în mod interactiv, oferind un moment de respiro între activitățile tradiționale și stimulând motivația intrinsecă.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a V-a
Disciplina: Educație muzicală

Competență generală: 2. Operarea cu elemente de scris-citit și limbaj muzical
Competența specifică vizată prioritar: 2.. Operarea cu elemente de scris-citit și limbaj muzical


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/41339002
Accesări: 20

Propunător: Ana-Maria Pavel - Liceul de Arte Victor Giuleanu, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea)
Data validării: 3 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite