Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Zonele unei matrici – identificare, prelucrare și afișare în C++ (Exercițiu aplicativ)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Această resursă educațională interactivă oferă o abordare practică și vizuală a prelucrării matricelor în C++, punând accent pe înțelegerea zonelor specifice dintr-o matrice pătratică (a[n][n]) și, ulterior, pe generalizarea acestor concepte pentru matrici dreptunghiulare (a[n][m]). Elevii sunt ghidați pas cu pas printr-un program C++ complet funcțional care parcurge zonele N, E, S și W ale unei matrici, aplicând transformări, calcule de frecvență și identificări de tipuri speciale de numere (precum puterile lui 2). Fiecare zonă este definită riguros, prin condiții matematice pe indicii i și j, ceea ce permite o învățare structurată și accesibilă. Secțiunea „Alege variantele corecte!” antrenează elevii prin interactivitatea dintre codul analizat și selectarea răspunsurilor corecte.

Pe lângă explicațiile clare și exemplele concrete din fișierele date.in și date.out, resursa stimulează gândirea critică printr-o întrebare de reflecție și o provocare legată de generalizarea regulilor pentru orice dimensiune de matrice. Tabela de final ajută la o înțelegere rapidă a zonelor pentru matricile dreptunghiulare, înlocuind referințele la diagonale cu delimitări pe jumătăți orizontale și verticale.

Această resursă dezvoltă simultan competențe de programare, logică matematică și analiză de date, fiind ideală pentru elevi de liceu sau studenți aflați la început de drum în informatică.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Analizarea unei probleme în scopul identificării datelor necesare şi alegerea modalităţilor adecvate de structurare a datelor care intervin într-o problemă


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/41308691
Accesări: 20

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 4 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite