Sarcina de lucru pentru elevi:
Clasa este împărțită în 4 grupe, acestea au fost formate aleatoriu, am amestecat într-un coș post-ituri de culori diferite, roșu, verde, albastru și galben, iar fiecare elev a extras o culoare și s-au grupat conform culorii alese.
Fiecare echipă are de realizat o fişă de prezentare a personajului central. Astfel, am selectat textele suport pentru fiecare super-erou:
- Paşa Hassan de George Coşbuc;
- Românii supt Mihai Viteazu de Nicolae Bălcescu;
- Prâslea cel voinic şi merele de aur;
- Hercule – Legendele Olimpului, Eroii, Volumul al II-lea, Al. Mitru; Legenda lui Hercule – film;
- Superman – animaţii şi prezentarea de pe Wikipedia.
Pregătirea proiectului:
I. Lecturați textele recomandate, vizionați filmele propuse și întocmiți o fișă de prezentare a personajului principal, urmărind modelul alăturat:
Numele eroului:
Originea:
Fapte relevante:
Trăsături:
II. Cu ajutorul internetului, caută alte informaţii relevate despre eroul preferat. Aveţi în vedere originea sa, faptele şi acţiunile sale, trăsăturile acestuia.
Primele două sarcini se realizează în fiecare grupă. Ulterior sarcina a treia presupune numirea de către fiecare echipă a doi reprezentanţi care se vor întrunii cu ceilalţi colegi şi vor facilita Întâlnirea eroilor, iar ceilalţi membrii ai echipelor vor întocmi pagina de Facebook.
III. Realizaţi o bandă desenată în care să facilitați întâlnirea celor 4 eroi şi întocmiţi o pagină de Facebook pentru fiecare personaj.
IV. Stabiliți de comun acord cum veți realiza prezentarea și stabiliți rolul fiecăruia în grupă.
V. Reflecții privind rezultatele proiectului:
• Ce trăsături comune ați descoperit?
• Care dintre eroi v-a plăcut mai mult?
• Ce informații noi ați aflat despre aceştia?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să prelucreze informațiilor din materiale diverse (orale, scrise, multimodale), prezentând valorile promovate în tradițiile și obiceiurile diferitelor culturi.
Să analizeze modele promovate în literatura română şi/sau universală și în alte arte (film, teatru, artă plastică etc.).
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Accesări: 1.664
Contribuitor: Florina Goge - Școala Gimnazială Augustin Buzura, Copalnic-Mânăștur (Maramureș) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Limba engleză Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: video Facebook
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.