Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a IX-a >

Povestea lui Harap-Alb, de Ion Creangă – evaluare sumativă (Test)

Autor: Cristina Issa - Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu (Bucureşti)

Descriere:

Testul de față este un instrument de evaluare sumativă destinat verificării cunoștințelor și competențelor elevilor dobândite în urma studierii basmului cult „Povestea lui Harap-Alb” de Ion Creangă.

Construit sub forma unui chestionar cu itemi obiectivi de tip alegere multiplă, testul cuprinde 18 întrebări, fiecare având patru variante de răspuns, din care una singură este corectă. Itemii vizează:

  • Înțelegerea textului literar, a temei și mesajului; Identificarea trăsăturilor personajului principal, evoluția sa și relațiile cu alte personaje;
  • Analiza elementelor de construcție a textului, precum structura narativă, simbolurile și rolul titlului;
  • Relevarea particularităților limbajului și a elementelor de realism integrate în construcția basmului;
  • Recunoașterea rolului personajelor secundare/ auxiliare în desfășurarea acțiunii și în dezvoltarea protagonistului.

Scopul testului este de a încuraja lectura activă, analiza critică și corelarea informațiilor literare cu contextul cultural și specificul genului basmului cult. Totodată, testul poate fi folosit și ca pregătire pentru evaluări naționale sau concursuri școlare.

Exercițiile se pot scoate la imprimantă, ca fișă de lucru: https://wayground.com/print/quiz/686d05218fae5089c45d099c

 

Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a IX-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Competența specifică vizată prioritar: 2.. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare


Legătura web către resursă: https://wayground.com/admin/quiz/686d05218fae5089c45d099c?source=quiz_share
Accesări: 3

Propunător: Cristina Issa - Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu (Bucureşti)
Data validării: 10 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite