Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a IV-a >

Substantivul și adjectivul – exercițiu ludic interactiv (Jocul provocărilor)

Autor: Marieta Neagu - Școala Gimnazială Ion Ionescu, Valea Călugărească (Prahova)

Descriere:

Resursa se adresează elevilor de clasa a IV-a și are ca scop consolidarea noțiunilor de adjectiv și substantiv printr-o activitate interactivă de tip „Roata aleatorie” (Wordwall). Elevii sunt invitați să răspundă la întrebări cu caracter ludic și aplicativ, favorizând recunoașterea și utilizarea corectă a celor două părți de vorbire în contexte variate.

Tip de activitate: Joc interactiv de fixare și evaluare formativă, bazat pe întrebări aleatorii care vizează: identificarea adjectivului și a substantivului într-un enunț acordul adjectivului cu substantivul caracteristicile adjectivelor și ale substantivelor exemple de utilizare corectă în propoziții

Activitatea poate fi desfășurată: frontal, cu proiecție la tablă în perechi sau echipe, pe dispozitive individuale ca joc de încălzire sau recapitulare într-o lecție de consolidare

Feedback & interactivitate: Elevii primesc feedback vizual imediat. Se pot genera rapoarte de progres, iar activitatea poate fi imprimată.

Valoare adăugată: Resursa este ludică, colaborativă și ușor de integrat în demersul didactic. Favorizează învățarea activă și plăcută, dezvoltarea gândirii critice și adaptarea conținutului gramatical la nevoile reale ale elevilor. Este recomandată pentru că oferă o alternativă modernă și eficientă la metodele clasice de predare și evaluare.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a IV-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 3. Receptarea de mesaje scrise în diverse contexte de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 3.5. Sesizarea abaterilor din textele citite în vederea corectării acestora


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/8336226
Accesări: 4

Propunător: Marieta Neagu - Școala Gimnazială Ion Ionescu, Valea Călugărească (Prahova)
Data validării: 11 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite