Descriere:
Această poveste ilustrată spune parcursul emoționant și plin de speranță al lui Vladimir, un băiat cu autism care, în ciuda provocărilor timpurii, a reușit să-și găsească locul într-o clasă obișnuită și în inima celor din jur. Prin ochii săi, copiii învață despre diversitate, răbdare, prietenie și despre cum fiecare om are daruri unice.
Povestea este scrisă pe înțelesul elevilor din clasele primare și este însoțită de ilustrații calde, un glosar prietenos și întrebări pentru reflecție sau discuție în clasă.
Poate fi folosită nu doar în cadrul orelor de dezvoltare personală ca material de dezvoltare empatică și socială, ci și în cadrul unor activități de educație incluzivă. Ce dezvoltă această resursă:
- înțelegerea autismului și acceptarea diferențelor;
- empatia față de colegii speciali;
- reflecția asupra valorilor: respect, răbdare, perseverență;
- încrederea în faptul că toți copiii pot reuși, în ritmul lor.
Tipul resursei: Suport vizual
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Dezvoltare personală
Competență generală: 1. Manifestarea interesului pentru autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
Competența specifică vizată prioritar: 1.1.. Stabilirea unor asemănări şi deosebiri între sine şi ceilalţi, după criterii simple
Legătura web către resursă: https://www.canva.com/design/DAGsmLtvxxM/zlnwu1cJuh-nFvSR9SaT8g/view?utm_source=digitaledu_ro
Accesări: 4
Propunător: Daniela Eugenia Dinu - Școala Gimnazială, Rusănești (Valcea)
Data validării: 12 iulie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.