Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba franceză > Clasa a X-a >

Questionaire du Proust (Jocul provocărilor)

Autor: Mirabela Cobzariu - Colegiul Economic Dimitrie Cantemir, Suceava (Suceava)

Descriere:

Resursa implică o serie de întrebări deschise despre personalitate, preferințe, idealuri, temeri și valori. Deși este cunoscut sub numele scriitorului Marcel Proust, care a răspuns la el în adolescență, chestionarul a fost popularizat în saloanele franceze ca un joc de societate introspectiv.

Exercițiul Questionnaire de Proust se adresează în special:

  • Elevilor de gimnaziu sau liceu, începând cu nivelul B1 în sus (CECR), deoarece presupune exprimarea ideilor, gusturilor și valorilor personale în franceză.
  • Profesorilor de FLE, care pot utiliza această resursă pentru a lucra competențele de producere orală și scrisă, dar și pentru a crea activități de coeziune în grup.
  • Poate fi folosit și în contexte de formare a profesorilor sau ateliere de dezvoltare personală, pentru a stimula reflecția asupra propriei identități și motivații.

Permite lucrul pe lexicul emoțiilor, caracterelor, preferințelor. Încurajează exprimarea în registre variate (sincer, poetic, comic, filosofic). Se integrează ușor într-o secvență despre identitate, autobiografie, portret, valeurs humaines etc. Stimulează autonomia și exprimarea de sine. Creează un spațiu de reflecție în limba-țintă.

Favorizează interacțiunea între elevi și dezvoltă empatia și toleranța față de diferențe. Este ludică – poate fi transformată într-un joc (devine un jeu de société moderne): elevii ghicesc cui aparține un anumit răspuns; aleg răspunsul „cel mai original”, „cel mai sincer”, „cel mai amuzant”.

Poate fi colaborativă: Se poate face în perechi sau în grupuri mici; Elevii își formulează propriile întrebări și își creează un „mini-questionnaire de classe”; Se pot crea „portraits croisés” (scrii răspunsuri pentru un coleg) – excelent pentru lucru oral și coeziune de grup.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Franceză

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Limba franceză

Competență generală: 2. Producerea de mesaje orale sau scrise adecvate unor anumite contexte de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 2.. Producerea de mesaje orale sau scrise adecvate unor anumite contexte de comunicare


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/fr/resource/56504890
Accesări: 7

Propunător: Mirabela Cobzariu - Colegiul Economic Dimitrie Cantemir, Suceava (Suceava)
Data validării: 25 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite