Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Discipline tehnice > Clasa a X-a >

Hidrografia României. Râuri și fluvii – fixarea cunoștințelor (Exercițiu ludic cu suport cartografic)

Autor: Cătălina Onose - Liceul de Turism și Alimentație Dumitru Moțoc, Galați (Galaţi)

Descriere:

Acest mijloc de învățământ realizat pe platforma online wordwall.net constă într-un exercițiu de fixare a cunoștințelor teoretice, care poate fi utilizat de către elevii care urmează domeniul de pregătire profesională Turism şi alimentație, domeniul de pregătire generală Turism și calificarea profesională – Tehnician în turism sau Tehnician în hotelărie, la modulul Patrimoniul turistic, tema Hidrografia României, lecția Râuri și fluvii. Constă într-un exercițiu de tip „Trageți și plasați pinii în locul lor corect pe imagine” și trebuie rezolvat în cinci minute.

Dezvoltă la elevi capacitatea de a înțelege cele citite, capacitatea de răspunde sarcinilor de lucru, capacitatea de a lucra într-o limită de timp dată. Motivația elevilor este stimulată prin faptul că este un suport vizual intuitiv.

Programe școlare suport – programa școlară în vigoare pentru disciplina Patrimoniul turistic, clasa a X-a (conform anexei 2 la OMEN nr. 3915 din 18.05.2017) și Standardul de Pregătire Profesională (conform anexei 4 la OMENCȘ 4121/13.06.2016)

Disciplina la care poate fi aplicat /Aria curriculară – Patrimoniul turistic/ Tehnologii
Clasa – a X-a

Unități de rezultate ale învățării tehnice generale 7 – Valorificarea patrimoniului turistic

Competențe cheie:
– Competențe de comunicare în limba română;
– Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere.

Rezultate ale învățării:
Cunoștințe:
7.1.3. Cunoașterea structurii patrimoniului turistic natural. Abilități:
7.2.3. Identificarea elementelor structurale ale patrimoniului turistic natural.
Atitudini:
7.3.3. Asumarea responsabilității în selectarea elementelor componente ale patrimoniului turistic natural.
Obiectiv de învățare:
O1: Să localizeze pe hartă principalele râuri/fluvii din țară.

Bibliografie:
1. Mihai Ș., Capota V., Ionești C., Turcescu A., Costea F., Capota V. – Turism și alimentație: manual pentru clasa a IX-a, Editura CD PRESS, Bucuresti, 2010
2. Minciu R. – Economia turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2004

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Discipline tehnice

Competență generală: 0. Competențe generale pentru discipline tehnice
Competența specifică vizată prioritar: 0. Competențe specifice pentru discipline tehnice


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/95548838
Accesări: 18

Propunător: Cătălina Onose - Liceul de Turism și Alimentație Dumitru Moțoc, Galați (Galaţi)
Data validării: 8 august 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite