Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Deschide aplicația „WordArt”, regăsită pe fiecare calculator, iar la semnalul profesorului identifică pronumele.
2. Folosind aplicația „Bubbl.us” clasifică pronumele regăsite prin completarea acestora în caseta potrivită.
3. Citește pe rând câte un pronume și fă analiza acestuia: tipul pronumelui, persoana, numărul, genul, cazul și funcția sintactică. (această etapă are rol de verificare și corectare a exercițiului).
4. Creează enunțuri pentru a verifici concordanța acestora cu verbul;
5. Oferă-ți o notă, care să reflecte corectitudinea lucrului individual.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice formele pronominale regăsite în textul pregătit cu aplicația „WordArt”;
Să completeze cu formele pronominale, în casetele corespunzătoare din aplicația Bubbl.us;
Să formeze enunțuri în care să fie utilizate pronumele găsite;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
La semnalul profesorului fiecare elev va deschide aplicația WordArt. Aceștia au la dispoziție cinci minute să identifice cele cincisprezece forme pronominale. După terminarea celor cinci minute puse la dispoziție pentru identificarea pronumelor, elevii vor avea alte cinci minute pentru a le clasifica utilizând aplicația „Bubbl.us”. După ce au terminat și de clasificat pronumele, pentru a verifica corectitudinea realizării exercițiului, fiecare elev va trebui să citească un pronume, spunând tipulpronumelui ( în funcție de clasific area realizată în „Bubbl.us”. Pentru a obține o performață, în momentul în care citesc formele pronominale, elevii sunt rugați și să analizeze formele pronominale identificând: tipul pronumelui, persoana, numărul, genul, cazul și funcția sintactică. După corectarea tuturor formelor pronominale, aceștia sunt rugați să își ofere o notă (10 sutimi pentru fiecare pronume identificat). Pentru a asigura transferul de cunoștințe, elevii sunt rugați să creeze fiecare câte un enunț utilizând un pronume (orice tip, orice formă).
Accesări: 812
Contribuitor: Mirela- Elena Călin - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba spaniolă Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: WordArt Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.