Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa I >

Povestea care prinde viață. Completăm și ilustrăm colaborativ un text

Sarcina de lucru pentru elevi:

Dragi copii, astăzi vom scrie împreună o poveste care prinde viață!

1. Eu vă citesc începutul unei povești: „Într-o zi frumoasă de primăvară, doi prieteni au plecat într-o aventură…”
2. Fiecare echipă (3-4 elevi) va primi o pagină digitală în aplicația StoryJumper, unde trebuie să adăugați două propoziții care să continue povestea, o imagine (desen, fotografie sau din biblioteca aplicației) care se potrivește cu textul vostru.
3. Când toate echipele termină, vom citi povestea completă pe tablă, de la început până la sfârșit, și vom vedea cum a prins viață cu ajutorul tuturor!

Aveți 20 de minute pentru scriere și ilustrare, iar apoi 20 de minute pentru citire și prezentare.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

La finalul activității, elevul va fi capabil:
O1: Să citească un text scurt, identificând personajele și acțiunea (competența specifică 1.2).
O2: Să continue un fragment de text cu propoziții proprii, respectând coerența (competența specifică 2.1).
O3: Să utilizeze aplicația StoryJumper / Book Creator pentru a contribui la realizarea colaborativă a unei povești digitale.
O4: Să ilustreze textul cu imagini proprii (fotografii, desene încărcate digital sau imagini din biblioteca aplicației).
O5: Să prezinte alegerea făcută, dezvoltând competențe de comunicare orală.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

- Elevii vor exersa creativitatea și coerența în exprimare, pentru că fiecare echipă trebuie să continue logic firul poveștii. - Activitatea dezvoltă competențe de gândire de ordin superior: planificarea textului, alegerea expresiilor, integrarea cu imaginea. - Povestea digitală comună îi face să înțeleagă importanța contribuției individuale la un produs colectiv. - Folosirea aplicației StoryJumper transformă un exercițiu clasic (scrierea pe caiet) într-o experiență colaborativă, interactivă și atractivă. - Elevii dezvoltă simultan competențe lingvistice, digitale și sociale, într-o activitate integrată și motivantă.


Accesări: 65

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa I
Alte activități care utilizează: StoryJumper Book Creator

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite