Descriere:
Această resursă educațională este concepută ca o lecție interactivă despre pointeri și șiruri de caractere în C++. Conținutul pornește de la definiția șirurilor de caractere, explică diferența dintre tablouri și pointeri și prezintă tehnici de declarare și metode de citire a șirurilor.
Exemplele de cod ilustrează pas cu pas modul în care pointerii pot fi folosiți pentru a accesa și manipula caracterele dintr-un șir, de la afișarea întregului șir până la accesarea unui caracter individual prin deplasarea pointerului. Elevii pot urmări în paralel rezultatele afișate pentru a înțelege concret ce se întâmplă în memorie.
Activitatea elevului constă în analizarea codului și identificarea modului de utilizare a pointerilor și a șirurilor de caractere, precum și în scrierea valorilor afișate de fiecare program. În acest fel, elevii învață prin experimentare diferența dintre afișarea unui șir și afișarea unui caracter, cum funcționează terminatorul de șir \0, ce presupune conversia implicită și explicită între char și int, dar și cum pot fi parcurse șirurile atât cu indici, cât și cu pointeri.
Resursa sprijină dezvoltarea competențelor de gândire logică și atenție la detalii, transformând noțiunile abstracte de pointeri și memorie în exemple clare și accesibile.
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.3. Utilizarea şirurilor de caractere şi a structurilor de date neomogene în modelarea unor situaţii problemă
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/42676156
Accesări: 25
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 27 octombrie 2025
![]()
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.