Descriere:
Această resursă se adresează elevilor din ciclul primar (clasele a II-a – a III-a, chiar și a IV-a) și este un instrument excelent pentru profesorii care doresc să realizeze o abordare interdisciplinară (limba română și istorie/ educație socială).
Această fișă transformă un subiect istoric într-o activitate ludică și practică, dezvoltând simultan competențele de producere a textului scris și de gândire logică: elevii trebuie să aranjeze enunțurile date în ordinea corectă (exersând realizarea unui text după un plan de idei și coerența enunțurilor), după care transcriu textul final în conturul hărții României.
Activitatea este colaborativă (fișa poate fi lucrată în perechi), consolidează cunoștințele de limba română și stimulează mândria națională și simțul estetic (prin colorarea hărții, la final).
Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a III-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 3. Receptarea de mesaje scrise în diverse contexte de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 3.4. Evaluarea conţinutului unui text pentru a evidenţia cuvinte-cheie şi alte aspecte importante ale acestuia
Legătura web către resursă: https://www.canva.com/design/DAG5iJ-HTxk/eIs1z7_WyxGUhmzKbWqFcA/view?utm_source=digitaledu_ro
Accesări: 25
Propunător: Mădălina Maria Vasilica Barbu - Școala Gimnazială Viorel Cucu Paltin, Arpașu de Jos (Sibiu)
Data validării: 23 noiembrie 2025
![]()
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.