Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a X-a >

Oralitatea stilului în opera lui Ion Creangă (Exercițiu ludic)

Autor: Anamaria Țeoanu - Liceul Tehnologic Al. Vlahuță, Șendriceni (Botoşani)

Descriere:

Resursa educațională deschisă propusă este un chestionar interactiv destinat elevilor de gimnaziu sau liceu, orientat spre aprofundarea conceptului de oralitate în literatura română, cu aplicare directă asupra operei Povestea lui Harap-Alb, de Ion Creangă. Materialul îmbină întrebări teoretice, exemple extrase sau inspirate din text și itemi tip grilă cu patru variante de răspuns, permițând verificarea rapidă și obiectivă a cunoștințelor.

Chestionarul include și întrebări centrate pe specificul limbajului popular, precum utilizarea regionalismelor, interjecțiilor, adresărilor directe, repetițiilor expresive și onomatopeelor, toate fiind elemente definitorii pentru stilul oral al lui Creangă. Prezența fragmentelor ilustrative permite elevilor să identifice procesele stilistice în context, consolidând astfel competențele de analiză literară.

Resursa poate fi utilizată în cadrul orelor de limba și literatura română pentru:

  • evaluare formativă sau sumativă;
  • activități de recapitulare;
  • pregătirea pentru examene;
  • învățare autonomă sau în format digital;
  • lucru colaborativ, prin discuții pe marginea variantelor de răspuns.

Fiind o resursă deschisă, aceasta poate fi adaptată, extinsă și redistribuită liber, oferind cadrelor didactice posibilitatea de a o integra flexibil în proiectarea didactică. Prin structura sa accesibilă și conținutul contextualizat, chestionarul contribuie la dezvoltarea competențelor de înțelegere a textului literar, analiză stilistică și interpretare critică.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Competența specifică vizată prioritar: 2.1. Analiza principalelor componente de structură, de compoziţie şi de limbaj specifice textului narativ


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/102738739
Accesări: 25

Propunător: Anamaria Țeoanu - Liceul Tehnologic Al. Vlahuță, Șendriceni (Botoşani)
Data validării: 23 noiembrie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite