Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VI-a >

Modurile nepersonale ale verbului

Sarcina de lucru pentru elevi:

Descărcați din Google drive cele două fișe de lucru din folderul Săptămâna 5. Rezolvați exercițiile, apoi trimiteți-mi fișele rezolvate pe email.

FIȘA DE LUCRU NR.1

Citiţi cu atenţie textele de mai jos, pentru a completa tabelul dat:

„A ierta e uşor, a uita e greu ”( I. A. Zanne, Proverbele românilor )
„După aceea, Flămânzilă a început a striga …şi a azvârli cu ciolane în oamenii împărăteşti. ”
„E lesne bogatului a porunci, dar e greu săracului a flămânzi” (Proverbe romanesti)
„Când mama nu mai putea de obosită…,noi,băieții,tocmai atunci rădicam casa în slavă” (Ion Creangă , Amintiri din copilarie)
„Un munte se-nalţă stog în faţa noastră. Bistriţa se-ndoaie frumos… , încolăcindu-se în jurul lui ca un şarpe. ” ( Alexandru Vlahuţă, România pitorească )
„Vântul jalnic bate-n geamuri.
Cu o mână tremurândă. ” ( Mihai Eminescu, Călin (file din poveste)

VERBUL
FELUL VERBULUI
MODUL VERBULUI
CONJUGAREA VERBULUI
FUNCŢIA SINTACTICĂ
a ierta
nepersonal, nepredicativ
infinitiv
I în „-a ”
subiect

FIȘA DE LUCRU NR.2

1. Completează tabelul următor cu participiul şi supinul verbelor date punând înaintea supinului prepoziţii diferite (de, pentru, la, de la, după etc.).

Infinitivul
Participiul
Supinul
a vâna
vânat, vânată, vânați, vânate

a lăuda

a strânge

a împleti

a face

a secera

2. Completează tabelul de mai jos cu gerunziul verbelor date:

Infinitivul
Gerunziul
Infinitivul
Gerunziul
a învăţa

a crea

a treiera

a accentua

a îmbunătăţi

a lua

a ţine

a ploua

3. Completează tabelul următor cu participiul, supinul şi gerunziul verbelor date:

Infinitivul
Participiul
Supinul
Gerunziul
a cânta

a dansa

a scrie

a umbla

a mânca

a prinde

a minţi

a fura

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să indice, prin subliniere, minim două verbe nepredicative.
Să indice forma corectă a minim două verbe.
Să analizeze minim două verbe nepredicative.
Să alcătuiască enunțuri noi, folosind diferite verbe la moduri nepersonale.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Sarcina de lucru va fi rezolvată individual. Fiecare elev citește și rezolvă fișele, apoi le trimite pe email profesorului.


Accesări: 1.601
Contribuitor: Alexandra Mironescu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Google Drive

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite