Sarcina de lucru pentru elevi:
• Realizați o prezentare folosind programul Prezi sau Sway, în care să ilustrați momentele cheie ale biografiei unui scriitor român dintre cei studiați la clasă (Mihail Sadoveanu, Mihai Eminescu, Ion Creangă, Lucian Blaga, Ion Luca Caragiale, Vasile Alecsandri). Pe lângă datele biografice, prezentarea trebuie să includă și imagini cu scriitorul și persoanele care l-au influențat și de care era apropiat, câteva locuri unde a trăit sau care l-au impresionat, precum și citate din mărturiile epocii sau ale autorului.
• Ilustrați, la sfârșitul prezentării, asemănarea dintre scriitorul ales și un personaj dintr-un film (asemănarea nu trebuie să fie și fizică, dar trebuie să fie caracterială și biografică). Argumentați de ce ați făcut conexiunea respectivă.
• Prezentarea proiectului va avea loc în fața clasei, prin folosirea videproiectorului, urmând ca la sfârșitul ei să răspundeți la eventualele întrebări ale colegilor.
• Timp de lucru: două săptămâni
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze cu atenție informația esențială biografică, făcând distincția dintre amănuntele semnificative și cele mai puțin semnificative.
Să facă conexiuni între informațiile biografice și marile evenimente culturale și istorice care au influențat societatea timpului.
Să facă legături între biografia unui scriitor și opera sa.
Să prezinte viața unui scriitor ales, cu argumente și cu elemente vizuale de suport.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Bazându-se pe datele biografice cercetate, elevul va realiza un suport pentru o prezentare, utilizând Prezi sau Sway, în care să ilustreze momentele semnificative ale vieții unui scriitor român studiat la clasă. Pe lângă informațiile găsite, el va adăuga și poze cu locurile și persoanele cu care autorul a intrat în contact. De asemenea, va construi slide-urile în așa fel încât informația nu va fi înghesuită, fiecare slide bazându-se pe o idee principală (de exemplu: condiția socială și culturală a familiei scriitorului, precum și membrii ei). Elevul va nota pe slide-uri date succinte, urmând să detalieze prin discursul său. La sfârșitul prezentării, elevul va prezenta un slide care să conțină imaginea personajului de film cu care i se pare că seamănă autorul. Slide-ul va conține: numele filmului, numele personajului, precum și elementele care îi fac pe cei doi să semene. El va încerca să argumenteze cât mai bine alegerea sa în fața clasei.
Accesări: 858
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Prezi Microsoft Sway
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.