Sarcina de lucru pentru elevi:
Ca temă pentru acasă, de prezentat în clasă peste două săptămâni, vă propun să citiți primele patru capitole din cartea Harry Potter and the Philosopher’s Stone, iar apoi să rezolvați următoarele cerințe:
- În primul rând, vă voi trimite fiecăruia un link către platforma Mindmeister și o invitație către tema pe care v-o propun. Voi veți intra în grup și vă va apărea o schemă ce va avea în centru numele cărții , iar de la ea pornesc cinci căsuțe cu titlurie: thriller, horror, comedy, history, psychological.
- Dacă voi ați regiza filmul Harry Potter and the Philosopher’s Stone, cum ar arăta în viziunea vostră începutul acestei cărți? Trebuie să vă gândiți la felul cum veți modifica expozițiunea romanului, să vă informați ce stil este caracteristic fiecărui gen și să notați în fiecare căsuță varianta de început a romanului potrivit genului propus.
Vă veți putea citi reciproc contribuțiile la această temă, să apreciați pozitiv sau negativ variantele propuse de colegi, cu mențiunea că la 7 comentarii calitative veți primi un bonus la nota finală sau două puncte în plus la următorul test.
Varianta de început a romanului care va aduna cele mai multe voturi pozitive va primi drept premiu volumul al doilea din seria Harry Potter.
Fiecare început îl puteți rezuma în 15-20 de rânduri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască o arie largă de termeni în limba engleză
Să recunoască expresii și structuri gramaticale din limba engleză
Să diferențieze simpla definiție din dicționar a unui termen în engleză față de dinamica acestuia într-o conversație obișnuită în limba engleză
Să reorganizeze conținutul unei opere literare, respectând anumite repere generale
Să distingă elementele specifice genurilor de filme cel mai des întâlnite (comedie, thriller, drama, horror)
Să analizeze un text literar
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor citi capitolele propuse și apoi vor căuta pe internet caracteristici ale genurilor de filme prezentate mai sus. Aceștia vor intra pe platforma Mindmeister, pe o pagină pregătită în prealabil, iar apoi fiecare elev va nota cele 15-20 de rânduri aferente fiecărei cerințe în căsuța potrivită. După ce termină de scris, elevul îi va da share temei pe grupul clasei format de către profesor (pe aceeași platformă), iar din acest moment îi este permis să citească temele rezolvate de colegii săi, să le ofere voturi în funcție de preferințe și să analizeze prin comentarii, în subsolul paginii , variantele propuse de colegi. Profesorul va oferi feedback individual fiecărui elev (dacă a rezolvat sau nu corect tema), iar în clasă, vor fi citite de pe platformă cele mai apreciate variante propuse pentru incipitul romanului, și câteva comentarii relevante pe care le-au făcut elevii unii altora. Cei care au scris 7 comentarii relevante primesc 2 puncte în plus pentru testul viitor, iar elevul care a scris cea mai interesantă versiune a incipitului romanului în viziunea colectivului clasei respective primește cartea promisă drept premiu.
Accesări: 629
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.