Descriere:
Resursa educațională constă într-o imagine interactivă concepută pentru a ajuta elevii de clasa a VIII-a care se confruntă cu dificultăți majore de învățare să se familiarizeze cu textul epic „Platanos”, de Doina Ruști. Această modalitate interactivă, gândită ca o activitate diferențiată, conține elemente vizuale relevante pentru descifrarea textului narativ.
Elevii sunt invitați să interacționeze cu imaginea interactivă prin plasarea unor „pini” în locurile potrivite de pe imagine. „Pinii” reprezintă elementele-cheie ale textului, cum ar fi titlul, autorul, naratorul, personajele, evenimentele semnificative, locurile importante şi indicii temporali. Prin această activitate, elevii sunt încurajați să participe activ în procesul de învățare și să realizeze conexiuni între conținutul vizual și aspectele importante ale textului.
Resursa oferă următoarele beneficii:
- Vizualizare concretă: Elevii pot să vadă și să plaseze elementele direct pe imagine, ceea ce le facilitează înțelegerea și reținerea detaliilor.
- Înțelegere clară: Activitatea îi ajută să exploreze și să înțeleagă relațiile dintre personaje, evenimente și locuri în cadrul povestirii.
- Implicare activă: Interacțiunea cu imaginea îi implică în mod activ, făcând procesul de învățare mai captivant și eficient.
- Iniţierea unor discuții: Elevii pot discuta în grup despre opțiunile lor și pot argumenta alegerile pe care le-au făcut, ceea ce dezvoltă abilități de analiză și argumentare.
- Conexiune între vizual și textual: Elevii pot face legătura între imagine și detaliile din textul literar.
- Adaptare la nevoi individuale: Elevii pot progresa în ritm propriu și au ocazia de a folosi această resursă ca un instrument personalizat de învățare.
Resursa propusă reprezintă o modalitate inovatoare și atractivă prin care elevii care întâmpină dificultăţi de înţelegere după prima lectură pot explora și înțelege elementele de de compoziţie ale textului epic „Platanos” de Doina Ruști.
Tipul resursei: Imagine didactică
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 2. Receptarea textului scris de diverse tipuri
Competența specifică vizată prioritar: 2.1.. Evaluarea informațiilor și a intențiilor de comunicare din texte literare, nonliterare, continue, discontinue și multimodale
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/59218606
Accesări: 331
Propunător: Anca Ramona Sabo - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 11 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.