Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un proiect scurt (max. 2 pag.) în care să descrieți cum vă imaginați că ar decurge o zi din viața voastră dacă nu ați simți deloc emoții.
Proiectul va fi compus din trei părți.
În prima parte, folosiți ca ajutor la realizarea temei o aplicație de AI (ex. ChatGPT sau o altă aplicație de inteligență artificială).
În cea de-a doua parte, răspundeți cerinței folosind imaginația proprie.
Cea de-a treia parte a proiectului va fi reprezentată de concluzia/ opinia la care ajungeți comparând cele două versiuni realizate în primele două părți.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să ofere cel puțin un exemplu pentru unul din cele cinci tipuri de procese afective (dispoziții afective, afecte, emoții, sentimente, pasiuni) pe care și-l pot imagina ca făcând parte din experiența lor de viață.
O2. Să dea exemple de modificări fiziologice și reacții comportamentale pentru procese afective de tip dispoziții afective, afecte sau emoții, plecând de la exemple pe care și le închipuie despre viața lor personală.
O3. Să identifice cel puțin o proprietate a proceselor afective (expresivitatea, conversia, persistența) pe baza unor exemple imaginare despre viața personală.
O4. Să evidențieze cel puțin un rol al afectivității în raporturile interpersonale plecând de la scenarii de viață reale sau imaginate.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Cerința este o invitație adresată elevilor pentru a reflecta asupra importanței proceselor afective în viața lor. Modul în care este formulată cerința va putea permite elevilor să facă diferența mai ușor între un robot (cu un mare bagaj de informații, dar fără emoții, conștiință și viață personală) și o persoană umană care pe lângă deținerea/ înțelegerea unor informații este și capabilă să resimtă o gamă variată de emoții care își pun amprenta asupra comportamentelor, deciziile și chiar a modului în care este percepută informația. De asemenea, tema permite familiarizarea elevilor cu tehnologiei AI. Specificul temei se concentrează pe rolul AI în procesul educațional în vederea instruirii elevilor pentru a percepe softurile de AI ca fiind potențiali asistenți în realizarea sarcinilor școlare, dar că au libertatea, puterea și ocazia de a completa ajutorul venit din partea AI cu aport personal de creativitatea, putere de analiză și pentru a-și spori astfel produsele obținute cu ajutorul AI.
Accesări: 861
Contribuitor: Elena Driu - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: inteligență artificială ChatGPT
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.