Descriere:
Resursa educațională deschisă constă într-un afiș în format digital, în cadrul căruia elevii trebuie să identifice elementele-cheie.
Variantă de abordare a activității din clasă: Elevii vor avea ca sarcină de lucru să realizeze un afiș, parcurgând mai multe etape:
1. Rezolvați puzzle-ul, accesând primul link trimis pe classroom:
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=17bc2cd1038b
2. În imaginea puzzle-ului vedeți un afiș. Citiți ce scrie acolo!
3. Răspundeți la întrebări (Tema este prelucrată cu explicații din partea învățătorului.): Ce eveniment este promovat pe acest afiș? (titlu) Unde se va organiza evenimentul? (locul) Când va avea loc evenimentul? (data) Cine organizează evenimentul? (organizatori)
4. Rezolvați exercițiul, accesând al doilea link trimis prin e-mail:
learningapps.org/31271801
5. Pentru a promova un eveniment, cea mai bună cale de a oferi detalii și a atrage participanți, este afișul. Acesta conține informații importante referitoare la dată, loc, organizatori etc. Realizați un afiș cu ajutorul aplicației Paint, care să anunțe întâlnirea la școala de vară 2023 din acest an școlar cu titlul „Școala de vară”. Mai întâi faceți o schemă simplă, pe hârtie, pentru a încadra cât mai bine următoarele aspecte: Locul: Școala Izbiceni, Olt Data și ora exacta/perioada (dacă e vorba de o perioadă mai lungă): 14 -18 august 2023, ora 09:00-12:00 Titlul evenimentului: Școala de vară ”Joc și creație” Organizatori: Elevii clasei a II-a B Alte detalii importante, dacă există – au de adus ceva la eveniment? Trebuie să aducă cu ei multă dispoziție Ilustrarea evenimentului sau redarea unui simbol sugestiv și atractiv – poate fi chiar fundalul afișului/ ceva desenat sau lipit central/ un desen mai complex, în jurul informațiilor scrise Completează schema-suport de mai jos sau fii liber să construiești propriul afiș, de la 0! Privește afișul ca și cum ai face parte din ce invitați. Analizează bine și vezi dacă mai poți îmbunătăți ceva. Completează tu sau roagă pe cineva să te ajute, dând note afișului realizat de tine.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
- Identificarea elementelor componente ale unui afiș (titlul evenimentului, perioada/ data și ora, locul de desfășurare, organizatori, ilustrații sugestive)
- Realizarea unui afiș care să anunțe evenimentul clasei din perioada de vară a acestui an școlar cu titlul Școala de vară ”Joc și creație”
- Utilizarea tehnologiilor digitale în rezolvarea sarcinilor de lucru.
Tip de activitate: Activitate în școala de vară
Sarcina de lucru se va realiza: pe grupe de elevi
Modul de desfășurare a activității: Elevii vor rezolva puzzle-ul creat în aplicația jigsawplanet (un joc creat pentru captarea atenției), după care urmează prelucrarea temei dirijați de învățător. Pentru fixarea cunoștințelor, elevii vor rezolva exercițiul creat pe aplicația LearningApps. În altă oră dedicată AVAP, elevii vor realiza individual afișul prin aplicația Paint. Munca lor va fi dirijată de învățător.
Tipul resursei: Imagine didactică
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română
Competență generală: 4. Redactarea de mesaje în diverse situaţii de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 4.2.. Redactarea unor mesaje simple, cu respectarea convenţiilor de bază
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31271801
Accesări: 403
Propunător: Mihaela-Florica Fulgă - Școala Gimnazială, Izbiceni (Olt)
Data validării: 27 iulie 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.