Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologia informației și a comunicațiilor > Clasa a IX-a >

Analiza tendințelor digitale cu Google Books Ngram Viewer (Materiale suport)

Autor: Gabriela Violeta Tănăsescu - Liceul Teoretic Traian, Constanța (Constanţa)

Descriere:

Aplicația Google Books Ngram Viewer oferă elevilor o modalitate plăcută și interactivă de a explora evoluția termenilor în timp, prin interpretarea graficelor generate din miliarde de cuvinte extrase din milioane de cărți digitalizate. Cunoștințele prezentate sunt ușor de asimilat datorită diversității materialelor digitale propuse (imagini explicative, tutorial video, fișe de lucru, hartă interactivă a proiectului).

Resursa propusă dezvoltă abilități fundamentale pentru înțelegerea modului de utilizare a bazelor de date textuale online, a tehnicilor avansate de căutare și de interpretare a rezultatelor, cu aplicabilitate directă în activități didactice cu caracter inter și/sau transdisciplinar.

Activități

  • Identificarea unor servicii ale rețelei Internet și descrierea rolului acestora.
  • Căutarea și compararea unor termeni în Google Books Ngram Viewer pentru observarea tendințelor de utilizare în timp.
  • Interpretarea graficelor generate și corelarea lor cu evenimente istorice, științifice sau culturale.
  • Realizarea de proiecte în echipă, folosind datele obținute prin aplicație, în scopul prezentării unor concluzii argumentate.

Observații

  • Utilizarea aplicației Google Books Ngram Viewer stimulează curiozitatea și gândirea critică a elevilor prin investigarea unor domenii variate (știință, tehnologie, literatură, istorie, limbi străine).
  • Parcurgerea cu ușurință a tutorialului video „Căutarea informațiilor utilizând Google Ngram Viewer” datorită exemplelor din viața reală și explicațiilor vizuale clare.
  • Posibilitatea de personalizare a investigației de către elevi, alegând domenii de interes propriu.
  • Promovarea învățării prin colaborare, prin propunerea unor proiecte de lucru în echipă, unde fiecare membru contribuie cu analiza unui set de termeni.

Salvați documentele realizate în Google Docs, în Drive-ul propriu, prin selectarea opțiunilor „Fișier / Fă o copie”. Distribuiți Anexa Nr. 1 fiecărui elev – cu rol de editor, folosind, de exemplu, Google Classroom.

 

Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a IX-a
Disciplina: Tehnologia informației și a comunicațiilor

Competență generală: 3. Elaborarea unor produse utilizabile care să dezvolte spiritul inventiv şi creativitatea
Competența specifică vizată prioritar: 3. Elaborarea unor produse utilizabile care să dezvolte spiritul inventiv şi creativitatea


Legătura web către resursă: https://docs.google.com/drawings/d/1u3gysr0f6SYEZIo5nIe3_5RPINVHSM9XlzWj_qoCIeA/
Accesări: 28

Propunător: Gabriela Violeta Tănăsescu - Liceul Teoretic Traian, Constanța (Constanţa)
Data validării: 31 iulie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite