Sarcina de lucru pentru elevi:
Anunțarea temei (la grupa mare): Astăzi vom realiza o fermă. La ferma noastră vom avea câteva animale, pe care le veți descoperi rezolvând fiecare câte un puzzle.
Fiecare copil are pe calculator un puzzle pe care trebuie să-l rezolve. Cu clic pe imagine puteți muta piesa de puzzle unde doriți, în stânga sau în dreapta ecranului. Cine termină imaginea ridică cartonașul verde. Cine întâmpină greutăți și dorește să fie ajutat, ridică cartonașul roșu.
După ce terminați puzzle-urile, veți spune ce animal ați descoperit. Veți spune colegilor care sunt părțile corpului și cu ce se hrănește animalul vostru.
Pentru rezolvarea acestei sarcini, se pot folosi puzzle-uri precum:
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2a199994f52e (puzzle din 8 piese)
jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2b3892f0e6de (puzzle din 6 piese)
jigsawplanet.com/?rc=search&q=animales
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să rezolve corect un puzzle, pe calculator, din 6-8 piese;
Să descrie animalul din imaginea puzzle-ului realizat, precizând părțile corpului și hrana acestuia;
Să specifice unele reguli de comportare față de animale, a măsurilor necesare îngrijirii lor;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru rezolvarea acestei sarcini, se folosește puzzle-uri din 6 respectiv din 8 piese, pentru respectarea particularităților de vârstă și individuale ale copiilor. Unii copii lucrează corect, dar mai încet - acestora le voi instala pe calculator o imagine din mai puține piese, pentru a le oferi și lor șansa de a termina puzzle-ul odată cu ceilalți. Copiii care termină puzzle-ul vor ridica cartonașul verde. Cei care ridică cartonașul roșu vor fi ajutați de mine sau de un alt copil. După terminarea puzzle-ului, copii vor denumi animalul din imagine, vor enumera și descrie părțile corpului și vor preciza cu ce se hrănește animalul lor. După fiecare descriere un copil va alege mulajul corespunzător animalului denumit pentru a-l așeza la ferma improvizată în sala de grupă (o machetă). Pe rând, copiii vor spune cum trebuie să avem grijă de animale și cum trebuie să ne comportăm corect, civilizat cu aceste animale.
Accesări: 873
Contribuitor: Claudia-Alexandrina Sale - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5, Zalău (Sălaj) (2020)
Alte activități pentru: Ştiinţe Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.