Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Învățământ special > Clasa a II-a >

Anotimpul toamna – abilități de comunicare, clasa a II-a (Proiect didactic)

Autor: Valentina Mănescu - Școala Profesională Specială Sf. Nicolae (Bucureşti)

Descriere:

Proiectul didactic intitulat „Anotimpul toamna” este conceput pentru elevii clasei a II-a. Activitatea se desfășoară în cadrul disciplinei Abilități de comunicare, având ca domenii de conținut exprimarea orală și comunicarea independentă. Lecția face parte din categoria lecțiilor de fixare și sistematizare a cunoștințelor, având o durată de 45 de minute.

Scopul general al activității îl reprezintă consolidarea și sistematizarea cunoștințelor referitoare la caracteristicile anotimpului toamna, prin utilizarea unor strategii didactice variate și adaptate nivelului de dezvoltare al elevilor. Lecția urmărește atât dezvoltarea competențelor de exprimare orală, cât și stimularea inițiativei, a interesului și a cooperării în contexte de comunicare familiare.

Activitatea este structurată pe trei categorii de obiective:

  • Cognitive: vizând capacitatea elevilor de a identifica, selecta și denumi corect caracteristicile anotimpului toamna, precum și de a formula propoziții simple sau dezvoltate, utilizând cuvinte date. Obiectivele sunt diferențiate pe niveluri de performanță, corespunzător celor două grupe de elevi.
  • Psihomotorii: vizând implicarea elevilor în activități practice, precum lipirea și încercuirea imaginilor corespunzătoare elementelor caracteristice anotimpului studiat (îmbrăcăminte, fenomene ale naturii, fructe și legume).
  • Afective: urmărind implicarea activă a elevilor în desfășurarea lecției și stimularea atitudinilor pozitive, precum spiritul de cooperare și colegialitatea.

Prin structura sa clară, prin diversitatea metodelor folosite și prin adaptarea obiectivelor la particularitățile individuale ale elevilor, proiectul didactic „Anotimpul toamna” demonstrează o abordare incluzivă, interactivă și centrată pe elev. Activitatea contribuie la formarea competențelor de comunicare orală, la dezvoltarea gândirii logice și la stimularea participării active în cadrul procesului educativ, într-un context atractiv și accesibil.

Este o resursă educațională deschisă – se poate descărca în format editabil (clic pe Fișier – Descărcați) sau copia în propriul Drive (Fișier – Faceți o copie) pentru a fi adaptată în vederea reutilizării la clasă.

 

Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Învățământ special

Competență generală: 0. Competențe generale pentru educație specială
Competența specifică vizată prioritar: 0. Competențe specifice pentru educație specială


Legătura web către resursă: https://docs.google.com/document/d/1JCdKLakC5yZN9Re31EgPELfhn49HHw73/
Accesări: 25

Propunător: Valentina Mănescu - Școala Profesională Specială Sf. Nicolae (Bucureşti)
Data validării: 9 octombrie 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite