Sarcina de lucru pentru elevi:
[Instrumentele de lucru necesare: rigla din trusa geometrică și atlasul geografic școlar al României, computere (laboratorul din școală).]
Deschideți atlasul la pagina pe care avem harta fizică a României. Identificați pe hartă orașele București, Brașov, Timișoara și Botoșani. Măsurați cu rigla cel puțin două distanțe dintre orașele identificate. Notați în caiet distanțele măsurate.
Folosind regulile proporțiilor învățate la matematică, transformați din cm în km distanțele obținute prin măsurarea cu rigla, știind că 1 cm = 20 km!
Deschideți aplicația Google My maps! Căutați și identificați adresa locuinței voastre pe hartă. Căutați, identificați și amplasați un marcator la cel mai apropiat loc de joacă/ parc, la casa celui mai bun prieten/ coleg sau la școală. Folosind rigla din bara de sus, amplasați puncte pe traseul pe care îl urmați către fiecare marcator. Când ajungeți în capătul traseului, apăsați dublu-click pentru a finaliza măsurătoarea. Notați în caiet distanțele dintre domiciliu și punctele finale (locul de joacă, prieten/ coleg, sau școală).
Folosind bara de căutare din aplicație, căutați primăria sectorului/ orașului/ satului în care domiciliați. Selectând din nou rigla, măsurați suprafața clădirii primăriei, creând un poligon.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1 – să măsoare corect cel puțin două distanțe dintre patru orașe date, folosind harta fizică a României din atlas
O2 – să calculeze în km cel puțin două distanțe măsurate cu rigla, folosind scara hărții fizice a României din atlas
O3 – să precizeze cel puțin o distanță pe care o parcurge urmând traseul pe care îl frecventează către cel mai apropiat loc de joacă/ parc, la cel mai bun prieten/ coleg sau la școală, folosind instrumentul riglă din aplicația Google – My Maps
O4 – să determine suprafața clădirii primăriei din orașul/ comuna domiciliului, folosind instrumentul riglă din aplicația Google – My Maps
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea pregătite înainte de începerea orei atlasul și trusa geometrică. Elevii vor fi atenți la ceea ce spun și vor măsura cu rigla distanța între orașele București, Brașov, Timișoara și Botoșani. Distanțele măsurate vor fi notate în caiet și vor fi verificate prin numirea unor elevi. Precizându-le că scara hărții este de 1:2000, adică 1 cm= 20 km, elevii vor folosi regula de 3 simplă, și vor transforma la scară distanțele măsurate anterior. Exemplu: distanța București - Brașov = 7 cm. 1 cm = 20 km x = distanța reală dintre Brașov - București. 7 cm = x km => x = 20*7 x= 140 km. Elevii deschid Google My Maps și caută în bara de sus adresa locuinței. Repetând aceeași operațiune, elevii vor căuta cel mai apropiat loc de joacă/parc, casa celui mai bun prieten/coleg sau școala și vor amplasa câte un marcator în fiecare adresă identificată. Apăsând pe rigla din bara de sus a aplicației, elevii amplasează puncte pe traseul pe care îl frecventează de la domiciliu către fiecare marcator. La sfârșitul fiecărui traseu elevii își notează în caiet distanțele obținute. Folosind aceeași aplicație, elevii vor căuta primăria de pe raza domiciliului și vor măsura suprafața clădirii creând un poligon cu rigla pe care au folosit-o anterior. După crearea poligonului elevii vor obține automat suprafața clădirii exprimată în hectare (ha).
Accesări: 730
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Google Maps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.