Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o prezentare comparativă între două țări/ regiuni asiatice în care, la fiecare, să descrieți activitățile economice din sectorul primar, secundar și terțiar, să identificați factorii care au favorizat sau au împiedicat dezvoltarea economică în țările date, să apreciați nivelul de trai al populației și să identificați care sunt asemănările și deosebirile din perspectiva dezvoltării economice.
Puteți alege una dintre următoarele perechi de țări/ regiuni: India vs Japonia; Coreea de Nord vs Coreea de Sud; Federația Rusă vs China; Emiratele Arabe Unite vs Pakistan; Siberia vs Singapore, Tibet vs Hong-Kong.
Suportul vizual se va realiza utilizând una din aplicațiile Canva, Visme, Genial.ly sau Beautiful.ai și nu va depăși un timp de prezentare de 10 minute.
La final, veți posta linkul pe platforma de elearning sau pe avizierul virtual de la adresa … (se dă adresa paginii Padlet create de profesor, unde elevii au drepturi de postare).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să enumere cel puțin trei activități economice din Asia și să aducă exemple de țări în care se dezvoltă acestea;
2. Să identifice relația de cauzalitate dintre factorii naturali sau antropici și dezvoltarea economică a unor regiuni;
3. Să determine cel puțin trei deosebiri dintre o regiune dezvoltată și o regiune slab dezvoltată din Asia;
4. Să empatizeze cu populațiile din Asia care trăiesc la limita sărăciei;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru realizarea acestei teme. Elevii își vor alege o pereche de țări/ regiuni dintre cele propuse, vor recapitula tema studiată în clasă pentru a își aminti ce activități cuprinde sectorul primar, terțiar și secundar, vor căuta în manual, internet, atlas, enciclopedie informații referitoare la principalele activități economice din țările alese. Mă aștept ca după ce vor realiza această parte a temei, elevii deja își vor da seama care sunt factorii ce favorizează sau împiedică dezvoltarea unor activități, mai ales că aceștia au fost explicați în timpul lecției, iar căutând informațiile, elevii vor înțelege mai bine relația de cauzalitate dintre anumiți factori naturali sau antropici și nivelul dezvoltării economice. Mă aștept ca la această etapă, elevii să descopere că între cele două țări există contraste semnificative în ceea ce privește dezvoltarea economică. Analizând informațiile găsite, elevii vor identifica care sunt asemănările și deosebirile între țările alese. Elevii vor realiza prezentarea în care pot insera imagini sugestive, tabele, scheme, hărți etc, utilizând aplicația Canva, Visme, Genial.ly sau Beautiful.ai. Pentru a selecta materialul necesar, elevii vor consulta mai multe surse, respectiv vor reține mai bine unele aspecte importante ale temei. Elevii vor posta linkul paginii create pe avizierul virtual al clasei, unde ceilalți colegi vor putea vizualiza și aprecia prezentările. În acest mod, se va efectua un schimb reciproc de informații între elevi și aceștia vor însuși mai bine lecția.
Accesări: 1.646
Contribuitor: Alexandra Cerevatii - Facultatea de Geografie (2021)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Visme Genially Canva Beautiful AI
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.