Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii vor lucra in colaborare. Se vor constitui 7 grupuri de elevi. Fiecărui grup ii va reveni un continent (Africa, America de Nord, America de Sud, Antarctida, Asia, Australia, Europa).
Elevii vor realiza în clasă un avizier virtual folosind aplicația Wakelet (https://wakelet.com/). Sarcina fiecărei echipe este să descopere 5 țări care fac parte din fiecare continent, să menționeze câteva tradiții și obiceiuri ale acelor țări și să încarce o galerie foto cu obiectivele turistice reprezentative pentru țările respective.
Toate acestea vor lua in final forma unei prezentări, având ca titlu „Călătorie în jurul Pământului – explorarea continentului …”.
La finalul activității, un reprezentant al grupului va încărca materialul realizat pe avizierul virtual (sau pe platforma de elearning), urmând ca munca fiecărui grup să fie evaluată de celelalte grupuri. Membrii grupului cu cea mai reușită prezentare vor fi premiați.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin o țară din fiecare continent;
Să descrie cateva obiceiuri si traditii specifice unor țări de pe alte continente;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare grup de elevi va realiza o scurta prezentare despre continentul atribuit. Acestia vor culege informatiile despre traditiile si obiceiurile celor cinci tari care fac parte din continentul studiat, dar si fotografii reprezentative ale celor cinci tari din surse online sau din materia predata de catre profesor. Elevii vor incarca documentarul in avizierul online al clasei. In acest fel, se vor consolida cunostintele predate. Valoarea adăugată a acesteia: Cu ajutorul aplicatiei Wakelet, elevii au reusit sa transpuna continutul temei studiate intr-un scurt documentar. Acest tip de invatare colaborativa este benefica pentru elevi, deoarece promoveaza abilitati de gandire critica, rezultatele clasei sunt vizibil imbunatatite prin cresterea motivatiei si se creeaza totodata o atmosfera propice invatarii prin cooperare.
Accesări: 567
Contribuitor: Aurelia Maria Vălean - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Lacrima, Unirea (Bistrița-Năsăud) (2019)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Wakelet vision board
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.