Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Călătorii spiralate în matrice: De la colțuri la centru (Fișă de lucru)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Acest exercițiu interactiv este creat pentru a îmbunătăți abilitățile elevilor de a parcurge o matrice, prin afișarea elementelor într-o manieră spiralată. Exercițiul iterează fiecare element din linie sau coloană, începând din diverse puncte de start, și afișează ultima linie sau coloană, precum și prima linie sau coloană. Elevii își dezvoltă gândirea algoritmică prin parcurgerea matricei în sensul acelor de ceasornic sau invers (trigonometric), începând din colțurile matricei: a[0][0], a[0][n-1], a[n-1][0], a[n-1][n-1], și terminând cu elementul din mijlocul matricei. Datele sunt citite dintr-un fișier și rezultatele sunt scrise într-un alt fișier, oferind astfel o experiență practică de lucru cu tablouri (array-uri). Exercițiul aprofundează prelucrarea datelor structurate în tablouri.

Feedback-ul vizual, colorat în roșu sau verde, este utilizat pentru a motiva și ghida elevii în procesul de învățare. Îi ajută să identifice și să înțeleagă corect modul de iterare a elementelor necesare pentru a parcurge matricea din diferite puncte de pornire (colțuri) în spirală, prin completarea liniilor de cod lipsă.

Această metodologie este menită să dezvolte și să îmbunătățească gândirea analitică a elevilor și să-i familiarizeze cu manipularea tipurilor structurate de date. Scopul este ca elevii să dobândească competențe de parcurgere a elementelor unei matrice pătratice în spirală, atât în sensul acelor de ceasornic, cât și trigonometric.

 

Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 4. Aplicarea algoritmilor fundamentali în prelucrarea datelor
Competența specifică vizată prioritar: 4.1. Elaborarea unui algoritm de rezolvare a unor probleme din aria curriculară a specializării


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36068355
Accesări: 209

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 15 iunie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite