Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică și explorarea mediului > Nivel preșcolar >

Când, cum și de ce se întâmplă? „Aventuri în grădină cu prietenul meu PitiClic”

Sarcina de lucru pentru elevi:

Vom desfășura jocul „Numărăm cu PitiClick”, pe parcursul căruia vom număra formând grupe de obiecte și vom asocia cifra corespunzătoare numărului de obiecte.

Aceasta este grădina cu flori de primăvară al lui PitiClick. Este dezordine în grădina și noi va trebui să-l ajutăm pe prietenul nostru să facă ordine astfel:
– numărăm florile roșii și le așezăm în vaza de aceeași culoare;
– numărăm florile galbene și le așezăm în vaza de aceeași culoare;
– numărăm florile mov și le așezăm în vaza de aceeași culoare;

Pe fiecare vază, scriem, cu ajutorul tastaturii, cifra corespunzătoare numărului de flori.

Apoi îl ajutam pe PitiClick să aranjeze răsadurile cu flori de primăvară din seră!

Așezați atâtea flori câte sunt indicate pe răsad.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să numere corect în ordine crescătoare şi descrescătoare în limitele 1-10 folosind materialul digital;
Să recunoască cifra corespunzătoare numărului de obiecte şi să o scrie cu ajutorul tastaturii;
Să formeze grupe cu tot atâtea elemente în funcție de cifra dată;
Să raporteze numărul la cantitate și cantitatea la număr, asociind cifra corespunzătoare;

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Se prezintă copiilor pe suport digital grădina cu flori de primăvară al lui PitiClic. Fiecare preşcolar numără florile de aceeaşi culoare, aşezându-le în vaza potrivită. Pe vaza respectivă scrie cifra corespunzătoare numărului de obiecte din grupă, cu ajutorul tastaturii. Apoi aşează atâtea flori câte sunt indicate pe răsad (apare o cifră din concentrul 1-10), acțiunea fiind realizată de asemenea digital. Toate aceste sarcini se realizează individual, digital, pe calculatorul de acasă.


Accesări: 870
Contribuitor: Monica Sârbu - Școala Gimnazială Ghimbav/ Grădinița cu P.P., Ghimbav (Brașov) (2020)

Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: PitiClic

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite