Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați, în aproximativ 15 rânduri, portretul moral și fizic al unuia dintre cele trei personaje (Florea, Anița, căpitanul Gealatu) din prima parte a operei literare „Florin scrie un roman”, de Micea Cărtărescu, în care să precizați și tipurile de caracterizare pe baza unor exemple concrete din text. Creați un avatar Voki utilizând aplicația http://www.voki.com care să redea caracterizarea personajului ales și postați linkul pe avizierul virtual al clasei a VII-a.
Timp de lucru: două zile.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să interpreteze elementele definitorii ale comportamentului unui personaj
Să redacteze caracterizări ale unor personaje;
Să identifice tipurile de caracterizare susținute de exemple
Să redacteze diverse tipuri de text
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema va fi realizată în două zile, acasă, individual pentru ca elevul să poată reciti textul, să își facă un plan de efectuare a temei, să găsească trăsăturile fizice și de caracter ale personajului ales și să structureze informațiile. După ce va extrage din text caracteristicile esențiale ale personajului, elevul va construi portretul în scris din prisma celor două tipuri de caracterizare directă și indirectă menționând felul prin care se realizează acestea (directă făcută de narator, personaje, de protagonistul însuși și indirectă rezultată în urma faptelor, gesturilor, limbajului folosit, comportamentului personajului), notând și citate din text. Elevul va crea un avatar pe contul său www.voki.com care să prezinte oral caracterizarea personajului făcută anterior, după care va posta linkul pe avizierul virtual al clasei pentru a putea fi accesat și de colegii săi. Transpunerea orală a textului scris reprezintă un exercițiu prin care elevul verifică tema dacă are greșeli de ortografie și de gramatică în vederea corectării lor, dar și un exercițiu prin care elevul construiește un avatar personalizat în funcție de trăsăturile personajului ales, fapt care îi dezvoltă creativitatea. De asemenea, este un mod facil și rapid prin care elevii pot asculta temele și celorlalți colegi și pot exprima diverse opinii legate de sarcina de lucru. La ora de Limbă și Literatură Română, profesorul va alege câteva prezentări Voki pentru a fi ascultate de întreaga clasă și va aduce informații suplimentare acolo unde este cazul. În caiet vor fi notate tipurile de caracterizare și trăsăturile lor susținute cu exemple din tema efectuată de elevi.
Accesări: 1.290
Contribuitor: Mariana Liliana Savu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.