Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Caracterizare de personaj în textul epic. „Florin scrie un roman”, de Mircea Cărtărescu

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați, în aproximativ 15 rânduri, portretul moral și fizic al unuia dintre cele trei personaje (Florea, Anița, căpitanul Gealatu) din prima parte a operei literare „Florin scrie un roman”, de Micea Cărtărescu, în care să precizați și tipurile de caracterizare pe baza unor exemple concrete din text. Creați un avatar Voki utilizând aplicația http://www.voki.com care să redea caracterizarea personajului ales și postați linkul pe avizierul virtual al clasei a VII-a.

Timp de lucru: două zile.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să interpreteze elementele definitorii ale comportamentului unui personaj
Să redacteze caracterizări ale unor personaje;
Să identifice tipurile de caracterizare susținute de exemple
Să redacteze diverse tipuri de text

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Tema va fi realizată în două zile, acasă, individual pentru ca elevul să poată reciti textul, să își facă un plan de efectuare a temei, să găsească trăsăturile fizice și de caracter ale personajului ales și să structureze informațiile. După ce va extrage din text caracteristicile esențiale ale personajului, elevul va construi portretul în scris din prisma celor două tipuri de caracterizare directă și indirectă menționând felul prin care se realizează acestea (directă făcută de narator, personaje, de protagonistul însuși și indirectă rezultată în urma faptelor, gesturilor, limbajului folosit, comportamentului personajului), notând și citate din text. Elevul va crea un avatar pe contul său www.voki.com care să prezinte oral caracterizarea personajului făcută anterior, după care va posta linkul pe avizierul virtual al clasei pentru a putea fi accesat și de colegii săi. Transpunerea orală a textului scris reprezintă un exercițiu prin care elevul verifică tema dacă are greșeli de ortografie și de gramatică în vederea corectării lor, dar și un exercițiu prin care elevul construiește un avatar personalizat în funcție de trăsăturile personajului ales, fapt care îi dezvoltă creativitatea. De asemenea, este un mod facil și rapid prin care elevii pot asculta temele și celorlalți colegi și pot exprima diverse opinii legate de sarcina de lucru. La ora de Limbă și Literatură Română, profesorul va alege câteva prezentări Voki pentru a fi ascultate de întreaga clasă și va aduce informații suplimentare acolo unde este cazul. În caiet vor fi notate tipurile de caracterizare și trăsăturile lor susținute cu exemple din tema efectuată de elevi.


Accesări: 829
Contribuitor: Mariana Liliana Savu - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Voki

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite