Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o prezentare virtuală cu titlul „Personaj 1 vs. Personaj 2” folosind aplicația StoryJumper (storyjumper.com) sau Animoto (animoto.com) sau Pixton (pixton.com) sau Canva (canva.com).
Veți vorbi despre 2 personaje din 2 romane diferite din literatură interbelică, fie roman psihologic, fie al experienței. Prezentați-le caracteristicile în paralel, specificând asemănările (și motivele din spate) și diferențele dintre ele. Veți prezenta echipa formată din 4 elevi în introducere, apoi veți prezenta personajele. În final, veți prezenta dialogul și veți lăsa audiența să ghicească, scriind răspunsurile pe o pagină Padlet (padlet.com/) – într-un wall oferit de echipă.
În pagina de classroom, veți pune linkul la padlet și la prezentare, astfel încât să aibă toată clasa acces la informație.
*Timpul de lucru:
Sarcina este anunțată la începutul semestrului 1 și are ca dată stabilită de prezentare o zi din mijlocul semestrului 2.
*Perioada interbelică:
Orientări tematice în romanul interbelic – un roman psihologic (Pădurea spânzuraţilor de Liviu Rebreanu, Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război de Camil Petrescu, Concert din muzică de Bach de Hortensia Papadat-Bengescu, Adela de Garabet Ibrăileanu, Ioana sau Jocurile Daniei de Anton Holban, Gib Mihăescu, Rusoaica etc.) – un roman al experienţei (Nuntă în cer, Maitreyi de Mircea Eliade, Întâmplări din irealitatea imediată de Max Blecher etc.)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Familiarizarea cu romanele semnificative (relevante și necesare pregătirii pentru de bacalaureat) din perioada interbelică
– Să analizeze critic personajele din literatura perioadei interbelice
– Să specifice, în cadrul asemănărilor, care sunt cele cauzate de contextul socio-cultural prezentat în romanele respective (perioada interbelică)
– Să identifice caracteristicile critice ale personajelor, susținându-le prin exemplificare
– Să prezinte audienței informații relevante, sintetizate (varianta completă fiind trimisă profesorului)
– Să plaseze personaje din perioada interbelică într-un context cultural (care transpare prin dialogul construit, conform caracteristicilor identificate)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi împărțiți în grupuri de câte 4 și vor alege 2 personaje din 2 romane diferite din perioada interbelică. Ei trebuie să discute 2 câte 2 în interiorul grupului pentru a compune caracterizarea personajelor alese, apoi să identifice asemănări și diferențe relevante între ele. Asemănările identificate pot fi reprezentate de contextul socio-cultural comun al perioadei interbelice, iar diferențele pot fi reprezentate la nivel psihologic. Aceste asemănări și diferențe se vor prezenta în fața celorlalți elevi. Ulterior, pe baza diferențelor și asemănărilor identificate, se va construi un dialog între cele 2 personaje, fără a se menționa numele, pe baza unei tematici specifice literaturii interbelice, iar elevii vor încerca să ghicească pe urma dialogului ce personaj a spus ce anume.
Accesări: 705
Contribuitor: Daria Georgiana Tărăbuță - Facultatea de Psihologie (2023)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper Pixton Canva Animoto
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.