Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Categorii semantice – definiții (Joc didactic)

Autor: Maria Vlădescu - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Ploiești (Prahova)

Descriere:

Resursa are ca scop general recapitularea cunoștințelor pentru elevii clasei a VIII-a și contribuie la înțelegerea exercițiilor care vizează categoriile semantice în cadrul Evaluării Naționale, context în care, în vederea rezolvării corecte, este nevoie de o diferențiere primară, dar foarte explicită, la nivelul definițiilor.

De asemenea, acest antrenament contribuie la dezvoltarea spiritului critic prin problematizare, dar și a comunicării corecte în viața cotidiană, în relațiile interumane, deoarece prin formularea clară, obiectivă a sarcinilor de lucru se asigură transferul cunoștințelor în rezolvarea problemelor practice, constituind în același timp și bază pentru evoluția școlară a elevului. În plus, elevii se vor obișnui cu mijloacele digitale pentru rezolvarea cerințelor gramaticale în vederea evaluării standardizate.

Prin aplicarea în cadrul orelor de limba română, actanții procesului didactic intră în diversitatea domeniului lexical, înțelegând comparativ bogățiile de sens ale limbii materne, într-o formă clară și concisă.

Resursa poate fi utilizată de către oricine este interesat de cunoașterea aprofundată a sensurilor cuvintelor pentru înțelegerea mesajului transmis, atât în cadrul comunicării scrise, cât și orale.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise
Competența specifică vizată prioritar: 4.3. Analizarea elementelor de dinamică a limbii, prin utilizarea achiziţiilor de sintaxă, morfologie, fonetică, lexic şi semantică prin raportare la limbile moderne


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/26080388
Accesări: 376

Propunător: Maria Vlădescu - Școala Gimnazială Nicolae Iorga, Ploiești (Prahova)
Data validării: 5 iulie 2022

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite