Sarcina de lucru pentru elevi:
Profesorul a pregătit în prealabil nori de cuvinte cu definițiile (amestecate) ale categoriilor semantice, utilizând aplicația WordArt. Fiecare nor de cuvinte conține și exemple de cuvinte aflate în relație de sinonimie, antonimie, omonimie, respectiv cuvinte polisemantice.
În clasă, profesorul proiectează norii de cuvinte și le solicită elevilor următoarele:
Recompuneți definițiile categoriilor semantice cunoscute, identificând termenii oferiți ca exemple.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să identifice categoriile semantice definite;
– să explice, în termeni proprii, sensul termenilor aflați în relație de sinonimie, antonimie, omonimie/ cuvintelor polisemantice;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii recompun definițiile cuprinse în norii de cuvinte, identificând fiecare dintre categoriile semantice cunoscute. Fiecare definiție constituie prilej pentru explicarea relațiilor de sinonimie, antonimie, omonimie/ cuvintelor polisemantice și a sensurilor termenilor oferiți ca exemplu (ocazie care oferă posibilitatea actualizării și a consolidării informațiilor deja cunoscute despre subiectul lecției).
Accesări: 498
Contribuitor: Cristina Bezea - Colegiul Național Pedagogic Spiru Haret, Focșani (Vrancea) (2023)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.