Sarcina de lucru pentru elevi:
Grupați-vă câte cinci elevi/eleve. Stabiliți un cititor, un moderator al grupului și un purtător de cuvânt al grupului. Cititorul citește cu voce tare lecția “Primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie” din manual. Răspundeți la următoarele întrebări:
1. Ce este Sfânta Liturghie?
2. Ce înseamnă taina Sfintei Împărtășiri?
3. Cum ne pregătim pentru a ne împărtăși?
Moderatorul folosește aplicația web Mindmeister sau Bubbl.us, pentru a nota, pentru fiecare întrebare în parte, răspunsurile elevilor din grupul său, creând o “hartă” a posibilelor variante de răspuns.
Pe baza hărților realizate, discutați între voi și, pentru fiecare întrebare în parte, elaborați un răspuns cât mai complet. La sfârșitul activității, purtătorul de cuvânt al fiecărui grup va prezenta în fața clasei răspunsurile grupului său.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Cunoaștere:
– Să identifice contextul în care are loc primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie
– Să-și amintească ziua săptămânii în care se săvârșește de obicei Sfânta Liturghie
– Să recunoască cum se face efectiv primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie
– Să identifice modul de pregătire pentru primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie
Comprehensiune:
– Să exprime prin propriile cuvinte cum se face primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie
Aplicare:
– Să stabilească legături între modul de pregătire pentru primirea lui Hristos prin Sfânta Împărtășanie și modul personal în care au făcut acest lucru în trecut
Analiză:
– Să deducă ce modificări trebuie să facă în modul personal de pregătire pentru primirea lui Hristos în Sfânta Împărtășanie
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor grupa în grupuri de câte cinci și vor alege liber un cititor, un moderator și un purtător de cuvânt pentru fiecare grup în parte. Moderatorul va accesa aplicația web Mindmeister sau Bubbl.us, folosind smartphone-ul propriu. Pentru fiecare dintre cele trei întrebări, va crea un Mind Map, scriind în centru întrebarea respectivă. Cititorul va citi cu voce tare lecția. Apoi, toți elevi din grup își vor spune părerea pentru fiecare întrebare în parte. Moderatorul va nota în Mind Map-ul corespunzător esența fiecărui răspuns, având în vedere să modereze ceea ce scrie, de exemplu, nescriind aceleași lucruri de mai multe ori. După ce se realizează cele trei Mind Maps, se discută răspunsurile fiecărei întrebări în parte, pentru a elabora răspunsul final. După ce toate grupurile își încheie activitatea, purtătorii de cuvânt sunt invitați în fața clasei pentru a expune răspunsurile grupelor lor. Elevii pot adresa întrebări și pot purta discuții vis-a-vis de răspunsurile prezentate. Profesorul asistă elevii din fiecare grup în parte, în funcție de nevoi.
Accesări: 1.185
Alte activități pentru: Religie/ Istoria religiilor Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.