Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupuri de 4-5 elevi, creați un filmuleț de câteva minute prin intermediul căruia să exemplificați desfășurarea democratică a procesului electoral. Puteți opta pentru un documentar explicativ sau pentru un joc de rol. Indiferent de opțiunea aleasă, filmulețul trebuie să conțină atât elemente vizuale, cât și auditive. Pentru editarea acestuia, utilizați orice aplicație digitală care vă este la îndemână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: Să identifice principalele etape ale procesului electoral.
O2: Să propună cel puțin trei metode prin care un cetățean se poate implica în procesul electoral.
O3: Să explice rolul votului într-o societate democratică.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru îndeplinirea sarcinii de lucru, până la următoarea oră de cultura civica. Această sarcina va reprezenta, în primul rând, un exercițiu de lucru în echipă. Elevii vor putea să-și împartă responsabilitățile între ei, însușindu-și anumite roluri în cadrul echipei, în funcție de opțiunea de filmuleț pe care o vor alege. Caracterul colaborativ și dinamic al sarcinii de lucru îi va ajuta să asimileze cu o mai mare ușurință cunoștințele legate de procesul electoral. În același timp, prezenta sarcină de lucru oferă oportunitatea de a incorpora noile tehnologii în procesul de învățare al elevilor. Conform cerinței, aceștia vor putea utiliza orice aplicație cu care sunt familiarizați pentru a edita filmulețul lor, inclusiv TikTok. Nu în ultimul rând, elevii vor putea să-și maximizeze creativitatea, cerința dându-le destulă libertate de alegere. Dacă vor prefera o interpretare mai artistică, vor alege un joc de rol sau o dramatizare a procesului electoral. Astfel, un elev ar putea deveni candidat la primăria orașului său, desfășurându-și propria campanie, în timp ce colegii lui și-ar asuma rolul unor cetățeni implicați în campania electorală. Dacă elevii vor opta mai degrabă pentru un documentar, aceștia vor putea simula pas cu pas cum se desfășoară procesul electoral, filmându-se sau întocmind un colaj de fotografii și filmări deja existente.
Accesări: 824
Contribuitor: Liviana-Michelle Strâmbeanu - Facultatea de Științe Politice (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: video Toontastic simulări PowToon Blabberize Animaker
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.