Sarcina de lucru pentru elevi:
Bună ziua, copii!
Azi mi-am propus să vă ofer o alternativă la evaluarea din acest semestru. E vorba de realizarea unui proiect intitulat Chimiști/ Savanți celebri. Am ales ca și denumire și varianta „Savanți celebri” deoarece o parte din cei pe care îi veți alege au efectuat cercetări și în alte domenii. Fiind vorba despre un proiect mai amplu resursa temporală pe care o aveți la dispoziție este cuprinsă între minim 4 săptămâni – maxim 6 săptămâni. Ca punct de început va fi săptămâna a 9-a din semestrul I și punct final, de predare, săptămâna a 14-a.
Notarea va fi:
– individuală (o notă primită pe parcursul proiectului pentru fiecare membru al echipei pentru contribuția fiecăruia)
– de grup ( o notă primită la finalul proiectului pentru prezentarea finală).
Să revenim la detaliile despre proiect. Veți face o călătorie virtuală prin țările din Europa și veți descoperi oameni importanți care au avut un cuvânt de spus în dezvoltarea chimiei, fizicii.
Pentru aceasta, veți accesa link-ul maphub.net/ginalili/chimisti-celebri-din-europa . Este povestea… la începutul ei pe care trebuie să o continuați. Veți observa că am ales 4 chimiști din diverse țări ale Europei numărându-se evident și un chimist român.
Cele 4 locații alese pe hartă indică (atunci când dați clic):
-o imagine ( la care trebuie indicată sursa; respectăm drepturile de autor)
-un film despre acel savant sau și despre realizările sale
-un articol care oferă și alte informații
– o sarcină de lucru (test, fișă de lucru, rebus, puzzle, etc.)
Ce veți avea de făcut? Încercați, urmând modelul dat să realizați și voi o mini poveste despre un chimist/ fizician genial.
Nu uitați… în proiectul dat e vorba despre Europa și oamenii ei celebri!
Veți primi pe grupul de Whatsapp/ Facebook, dar și pe Classroom, următoarele liste/ link-uri:
- link-ul proiectului pe care trebuie să-l continuați
- lista cu oamenii de știință propuși
- lista cu eventualele resurse informative pe care puteți să le folosiți
- lista cu link-uri către tutoriale explicative despre unele aplicații care vă sunt indicate în a le folosi
- lista cu grupele de elevi
Până la punctul de start al proiectului (săptămâna a 9-a) aș dori ca la începutul/sfârșitul orei de curs fiecare echipă să prezinte într-un timp limitat (maxim 4 minute) punctele slabe/tari ale acestui proiect din perspectiva echipei lor.
Deci, dragi elevi… spor în călătoria voastră!
A! și încă ceva… nu există un model perfect, dar există oricând un model perfectibil!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să sintetizeze informațiile pe care le va utiliza în crearea portretului unui savant utilizând gândirea logică, creativitatea;
Să argumenteze în mod obiectiv modul de a prezenta anumite informații despre savantul ales;
Să identifice resursa creată de tip quizz/ rebus cu descoperirile/ studiile savantului sau materia studiată;
Să folosească competențele digitale, de colaborare și comunicare, pentru a rezolva sarcini de lucru în domeniu.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiind vorba despre un proiect complex cu caracter inter și transdiciplinar poate fi aplicat în cadrul unui opțional integrat sau a orelor de chimie, pe parcursul mai multor ore. De recomandat, finalizarea /prezentarea proiectului la final de semestru/an școlar. Prin acest proiect se urmărește o etapizare a celor mai importante descoperiri în domeniul chimiei/fizicii, dar totodată și o reactualizare/recapitulare/consolidare a cunoștințelor dobândite în anii de gimnaziu/liceu. Elevii pot accesa și utiliza și informațiile/resursele online oferite de profesor. Demersul didactic este unul de colaborare și de interacțiune între elevi, pe tot parcursul proiectului, astfel încât atunci când este nevoie să poată cere lămuriri, informații despre tema aleasă. Ca mod de lucru propus este echipa formată din 4 elevi. Ei își vor continua călătoria prin Europa, dar pot reveni oricând în țările menționate deja în proiect. Din lista de savanți propusă de profesor, grupa/echipa formată își va alege unul și va comunica pe grupul clasei de pe Facebook/Whatsapp sau Classroom alegerea făcută. Fiecare membru din echipă va avea de efectuat o sarcină bine stabilită ca: - realizarea unei scurte prezentări de 6 -10 slide-uri (va folosi Google Slides) sau VoKi ( 3 slide-uri, varianta gratuită) despre savantul ales; - crearea unui test cu minim 5 întrebări referitor la viața, studiile, cercetările savantului ( poate folosi Kahoot, Quizzy, PollEverywhere); -crearea a cel puțin 2 exerciții din materia predată la clasă sau legate de cercetările/descoperirile savantului ( poate folosi Wordwall, Learningapps, Purposegames, Liveworsheets); -crearea unei hărți conceptuale despre una din descoperirile savantului/temă studiată la clasă ( poate folosi Bubble.us, Coggle); -informații legate de locul de naștere/viață al savantului (poate folosi aplicația Genial.ly); această sarcină nu e obligatorie, dar rezolvarea ei îi poate aduce mărirea notei. La final echipa va alege cele mai bune activități realizate și le vor afișa la avizierul clasei creat pe Padlet. Acest proiect poate continua pe tot parcursul gimnaziului/liceului.
Accesări: 1.282
Contribuitor: Gina Lili Hriscu - Școala Gimnazială Ion Simionescu, Iași (Iaşi) (2020)
Alte activități pentru: Fizică Chimie Clasa a VI-a Clasa a VII-a Clasa a VIII-a Clasa a IX-a Clasa a X-a Clasa a XI-a Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: simulări
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.