Sarcina de lucru pentru elevi:
În echipe de câte 3, realizați o prezentare interactivă de maxim 3 slide-uri în care:
- să enunțați una din legile circuitelor electrice (cea repartizată vouă);
- să indicați semnificația fizică a mărimilor fizice ce intervin, precum și unitățile lor de măsură.
Puteți utiliza aplicații online precum Visme (www.visme.co), Genially (www.genial.ly) sau Mentimeter (www.mentimeter.com).
Alegeți singuri un circuit electric, desenați schema acestuia folosind corect simbolurile convenționale. Aplicați legea pe care o aveți de studiat acestui circuit. Folosind trusa de fizică, realizați montajul corespunzător schemei alese și fie faceți o poză, fie un filmuleț în timp ce realizați circuitul și le inserați în prezentare.
Încărcați (linkul la) materialul realizat pe avizierul clasei (în Adservio). Studiați materialele celorlalte echipe.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să realizeze corect, sub formă de desen, un circuit electric, indicând rolul fiecărui element în circuit și simbolul fizic al elementului folosit în reprezentare.
Să enunțe legile circuitelor electrice, scriind corect relațiile matematice specifice legilor, indicând semnificația fizică a mărimilor ce intervin în formulele respective precum și unitățile lor de măsură.
Să realizeze montajul după schema unui circuit ales.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui suport vizual interactiv cu titlul „Legile circuitelor electrice”, folosind o aplicație online (se recomandă Visme, Mentimeter sau Genial.ly). Trebuie să enunțe legea, să scrie relația matematică a legii, să indice semnificația fizică a mărimilor ce intervin în formule, să aleagă un circuit electric și să aplice pentru acest circuit legea de studiat. Circuitului electric ales îi vor realiza montajul folosind trusa de fizică. O fotografie a acestuia sau un mic clip video realizat în timpul realizării montajului vor fi încărcate în materialul pregătit de echipă. Fiind un avizier pe care îl realizează în colaborare, elevii vor schimba idei, vor putea consulta și ce au făcut celelalte echipe, apreciind activitatea acestora, exersând capacități de tip analiză și gândire critică. La final, toate documentele create vor fuziona într-un document colaborativ. Produsul final va fi trimis fiecărui elev pe ADSERVIO. Am ales această platformă deoarece produsul obținut poate fi folosit ca suport pentru prezentări individuale sau colective. Elevii au dreptul să editeze și să prezinte produsul muncii lor, dovedind autonomie în studiul temei.
Accesări: 1.105
Contribuitor: Rodica-Maria Negrea - Colegiul Național Tudor Vladimirescu, Tg-Jiu (2021)
Alte activități pentru: Fizică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Visme Mentimeter Genially Adservio
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.