Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Comunicare în limba română > Clasa a II-a >

Citire-lectură. Ciuboțelele ogarului, după Călin Gruia – ordinea întâmplărilor (Exercițiu de ordonare)

Autor: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)

Descriere:

Resursa se adresează elevilor de clasa a II-a și este bazată pe textul narativ „Ciuboţelele ogarului” de Călin Gruia. Se concentrează pe dezvoltarea abilităților de înțelegere a poveștii și de ordonare cronologică a evenimentelor.

Această activitate este interactivă şi oferă elevilor o modalitate captivantă de a înțelege și de a ordona cronologic evenimentele din text.

Componentele resursei:

  1. Povestea interactivă: Elevii vor citi o scurtă descriere a fiecărui eveniment important din poveste. Aceste descrieri sunt afișate sub formă casete de text.
  2. Ordinea evenimentelor: Elevii au dispoziție casete de text cu descrierile evenimentelor și trebuie să le gliseze în ordinea corectă în care acestea au avut loc în poveste.
  3. Feedback instant: După ce elevii dispun casetele în ordinea corectă, vor primi feedback instant pentru a verifica dacă au aranjat evenimentele în mod corespunzător sau nu.

Beneficii pentru elevi:

  • Înțelegerea textului: Elevii vor învăța să identifice ordinea în care evenimentele au avut loc, dezvoltând astfel înțelegerea textului
  • Dezvoltarea abilităților de citire: Elevii trebuie să citească cu atenție descrierile evenimentelor pentru a le putea aranja în ordinea corectă.
  • Învățare interactivă: Utilizarea tragerii și plasării pentru a aranja evenimentele îi va încuraja pe elevi să fie activi în procesul de învățare.
  • Feedback instant și autoevaluare: Elevii vor primi imediat feedback cu privire la corectitudinea aranjării evenimentelor, ceea ce le permite să-și evalueze și să-și corecteze rapid răspunsurile.
  • Implicare și motivare: Interacțiunea cu resursa va menține interesul elevilor și îi va motiva să rezolve sarcinile propuse.

Recomandare adresată profesorului pentru utilizarea la clasă a resursei:

  1. Accesează resursa pe platforma LearningApps.
  2. Prezintă elevilor scopul și modul de utilizare al resursei.
  3. Elevii citesc cu atenție descrierile evenimentelor și glisează cardurile pentru a le aranja în ordinea corectă.
  4. 4. Elevii verifică feedback-ul instant pentru a vedea dacă au aranjat evenimentele corect sau pentru a-și corecta greșelile.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română

Competență generală: 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor cărţi adecvate vârstei


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31308146
Accesări: 248

Propunător: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 12 august 2023

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite