Sarcina de lucru pentru elevi:
Aria curriculară: Învăţământ tehnic şi profesional
Calificarea profesională: Industrie alimentară/ Brutar – patiser
Disciplina: Modulul II – Executarea operaţiilor de bază în laborator în industria alimentară
Clasa: a IX a
Tema: Clasificarea metodelor de analiză senzorială – Aprecierea senzorială a checului prin metoda punctelor
Veți avea de realizat „Analiza senzorială a checului prin metoda punctelor”. De aceea, vă voi împărți pe echipe formate din câte 4 membri – în total, veți fi 5 echipe.
Veți primi câte o probă de analizat (un chec), un tocător, un cuțit, o fișă de documentare în care veţi găsi scara de punctaj (de la 0 la 5, 5 fiind valoarea maximă) şi descrierea treptei pentru proba de analizat şi o fişă de degustare.
Analiza senzorială o veți efectua după următoarele etape:
- urmăriţi la chec aspectul exterior, interior, gust şi miros şi comparaţi caracteristicile cu cele din scara de punctaj;
- înregistraţi individual rezultatele obţinute în fişa de degustare;
- calculaţi media rezultatelor din grupă pentru fiecare caracteristică;
- intraţi în grupul clasei, deschideţi linkul trimis de mine cu chestionarul de pe Google Forms, bifaţi scara de punctaj corespunzătoare rezultatelor din grupa voastră şi completați media valorilor obţinute.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să formuleze metoda de apreciere prin punctaj
Să aplice metoda punctajului
Să asambleze preparatul culinar
Să realizeze o evaluare senzorială a checului
Să completeze chestionarul Google Forms cu valorile obţinute
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea de realizat o analiză senzorială a checului prin metoda punctajului. Elevii enumeră termenii de specialitate folosiţi pentru a descrie un produs alimentar din punct de vedere senzorial: aspect exterior, aspect interior şi consistenţă, gust, miros, culoare. Ascultă cu atenţie şi identifică fazele aplicaţiei practice: (1) analizarea checului urmărind aspectul exterior, interior, gust şi miros şi compararea cu cele din scara de punctaj; (2) înregistrarea individuală a rezultatelor obţinute în fişa de degustare; (3) completarea unui chestionar în GoogleForms prin bifarea scării de punctaj corespunzătoare rezultatelor din grupa lor şi completarea mediei valorilor obţinute.
Accesări: 1.207
Contribuitor: Casiana-Agatha Petrescu - Liceul Tehnologic Agricol Mihail Kogălniceanu, Miroslava (Iași) (2020)
Alte activități pentru: Discipline tehnice Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Google Forms
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.