Descriere:
„Copacul dorințelor” de Katherine Applegate este o resursă educațională deschisă adresată elevilor, dar valoroasă și pentru profesori, deoarece oferă o abordare creativă și integrată a lecturii.
Activitățile desfășurate în cadrul Clubului de lectură transformă lectura într-o experiență colaborativă, ludică și emoțională:
- Cartea ne întreabă, noi răspundem! (răspundem la întrebări pe baza conținutului cărții),
- Frunzele de stejar prind contur (desenarea frunzelor de stejar),
- Crenguțe cu visuri și zâmbete (scrierea dorințelor pe panglici colorate și agățate într-un copac improvizat),
- Personaje preferate (curiozități și informații despre personajele preferate).
Elevii sunt încurajați să își dezvolte creativitatea, să reflecteze asupra valorilor umane și să își exprime gândurile în mod original.
Resursa valorifică metode ludice și participative, dezvoltând atât gândirea critică, cât și exprimarea artistică și emoțională. Oferă o experiență integrată, interactivă și memorabilă, care transformă lectura într-o aventură colaborativă și personală.
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română
Competență generală: 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor cărţi adecvate vârstei
Legătura web către resursă: https://www.canva.com/design/DAGopsms3A0/Dmo_K6NDvk2mAdqFHaD5ig/view?utm_source=digitaledu_ro
Accesări: 53
Propunător: Daciana Corina Oprițoiu - Colegiul Național Pedagogic Regina Maria, Deva (Hunedoara)
Data validării: 12 iulie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.