Sarcina de lucru pentru elevi:
[RÉCEPTION ET PRODUCTION DE L’ORAL – Comprendre des documents oraux où l’on se salue et dit son nom. Échanger pour saluer et dire son nom. Pg. 10 din Manualul de Limba Franceză pentru clasa a V-a]
Pentru realizarea următoarei sarcini de lucru, veți folosi platforma TED Ed. Deschideți link-ul https://ed.ted.com/on/1YQIVvEv.
Ascultați cu atenție dialogul celor doi copii, din clipul video atașat pe platformă. Observați ce fel de dialog poartă aceștia și încadrați-l în categoria potrivită.
Efectuați individual cele șapte exerciții din categoria „Think”.
Efectuați jocul de rol, în perechi, de la categoria „Dig Deeper”.
Trimiteți pe adresa de e-mail a profesorului înregistrarea dialogului pe care l-ați creat cu partenerul de lucru, însoțită și de textul suport scris al discuției.
În textul e-mailului pe care îl veți trimite, menționați experiența pe care ați avut-o din punct de vedere al lucrului în perechi.
Aveți la dispoziție întreg weekend-ul pentru rezolvarea acestor cerințe.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Înțelegerea unor scurte dialoguri în limba franceză, orale sau scrise, în care interlocutorii se salută și se prezintă.
Exprimare orală prin folosirea formulelor de salut din limba franceză.
Realizarea unei scurte prezentări a propriei persoane.
Solicitarea unor informații despre nume și vârstă receptorului lor.
Pronunțarea corectă, folosind o intonație specifică limbii franceze și a tipului de context în care are loc dialogul.
Transpunerea textului oral în text scris.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
După rezolvarea celor șapte exerciții individuale și după o mai bună fixare a noțiunilor, elevii se vor grupa în perechi, în funcție de ordinea alfabetică, pentru rezolvarea sarcinii în colaborare. Elevii vor avea timpul necesar pentru a se sfătui cu privire la alcătuirea unui scurt dialog, într-un context la alegere, în care își vor imagina că nu se cunosc, așa că se vor saluta folosind formulele deja învățate în limba franceză, precum „Salut!”, „Bonjour!”, urmând ca apoi să treacă la prezentări, conjugând în mod corect verbele prezente în interograție, în funcție de persoana folosită, spre exemplu „Je m'appelle Michel. Tu t'appelles comment?”, „Quel age as-tu?” Emițătorul își va spune numele, apoi îl va întreba pe receptorul său cum se numește. Receptorul îi va răspunde, urmând ca apoi să fie el cel care adresează o întrebare, legată de vârstă, de exemplu. În funcție de contextul ales de fiecare în parte, elevii vor alege cum să continue discuția, limita acesteia fiind de 10 replici. De exemplu, dacă aceștia vor face cunoștință în parc, alte întrebări posibile ar putea fi „Cât de frecvent vii în parc?”, „Ai animale de companie?”. Elevii vor redacta dialogul inițial în scris, iar apoi vor înregistra discuția cu telefonul mobil, fie în format audio, fie în format video. De asemenea, se va puncta pronunția corectă și o intonația specifică. La final, elevii vor trimite materialele pe e-mail.
Accesări: 534
Contribuitor: Ana-Maria Pop - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Limba franceză Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: TED-Ed
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.