Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Constante și variabile în C++ (Fișă de lucru interactivă)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Fișa de lucru interactivă aprofundează conceptele de constante și variabile în C++, oferind o prezentare ierarhizată a constantelor. Constantele sunt clasificate fie ca literale (valori scrise direct în cod), fie ca simbolice (valori atribuite printr-un nume simbolic, utilizând directive de preprocesare). Sunt detaliate tipurile de constante literale, inclusiv constante numerice întregi și reale, caractere și șiruri de caractere, la nivelul instrucțiunii de declarare, deoarece algoritmii și programele utilizează atât constante, cât și variabile.

Conversiile între sisteme numerice (zecimal, octal, hexazecimal) sunt, de asemenea, explicate pentru a evidenția logica din spatele acestor transformări. În plus, sunt prezentate constantele în virgulă mobilă (prin mantisă și exponent), alături de constantele de tip caracter și șir de caractere.

Interactivitatea este asigurată prin întrebări și răspunsuri care ajută elevii să distingă între constante literale și simbolice, să convertească numere din sistemul zecimal în constante octale sau hexazecimale și să recunoască diferențele între constantele de tip caracter și cele de tip șir de caractere.

Elevii primesc feedback vizual sub formă de indicatoare roșii și verzi, care îi ghidează și motivează pe parcursul activității. Ei completează răspunsurile în funcție de întrebările din fișă, consolidându-și cunoștințele despre utilizarea corectă a constantelor și variabilelor.

Această metodă sprijină dezvoltarea abilităților de bază în algoritmică, facilitând conversia constantelor și definirea corectă a variabilelor în programare.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Implementarea algoritmilor reprezentaţi în pseudocod în limbaj de programare


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/30462900
Accesări: 276

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 15 septembrie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite