Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Construcții pasive. Construcții active. Construcții reflexive. Construcții impersonale (Test)

Autor: Elena-Cătălina Iosub - Școala Gimnazială, Plopana (Bacău)

Descriere:

Resursa educațională propusă poate fi utilizată în timpul orelor de limba și literatura română, la clasa a VIII-a, este un instrument util în orele de recapitulare a noțiunilor referitoare la construcțiile sintactice, fiind o modalitate atractivă de verificare cât și de exersare-consolidare într-o manieră ludică (pe telefonul mobil, tabletă, ca exercițiu individual sau într-o competiție pe echipe) a acestui conținut.

Pe lângă dezvoltarea competenței specifice menționate, contribuie la dezvoltarea gândirii sistemice și analitice și valorificarea cunoștințelor anterioare într-o formă nouă, inedită prin activități prezentate interactiv.

Resursa propusă este un test cu 9 itemi cu alegere multiplă și se adresează atât elevilor, cât și profesorilor. Există un singur răspuns corect și acesta este afișat la fiecare întrebare, fiind evidențiat prin bifă. Chiar dacă răspunsul este incorect, se poate răspunde la următoarea întrebare.

La final, există un rezumat cu numărul răspunsurilor corecte, dar și posibilitatea accesării din nou a testului. Pe baza graficului generat automat, profesorul observă care sunt întrebările la care elevii au răspuns greșit și oferă explicații suplimentare. La sfârșitul orei, elevii vor putea face diferența dintre diferite tipuri de construcții sintactice. De asemenea aceștia vor putea face asocieri corecte între enunțurile date și tipurile de construcție sintactică asociate acestora.

 

Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise
Competența specifică vizată prioritar: 4.1.. Folosirea achizițiilor privind structuri morfosintactice complexe ale limbii române literare, pentru înţelegere corectă şi exprimare nuanţată a intenţiilor comunicative


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/52690094
Accesări: 495

Propunător: Elena-Cătălina Iosub - Școala Gimnazială, Plopana (Bacău)
Data validării: 30 ianuarie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite