Descriere:
Prezenta fișă de lucru are rolul de a-i ajuta pe elevi să identifice diferitele tipuri de construcții sintactice studiate în clasa a VIII-a conform programei (active, pasive, reflexive, condiționale, concesive), să construiască ei înșiși diverse enunțuri în care să surprindă specificul semantic al construcției, respectiv să înțeleagă specificul sintactic/ funcția îndeplinită de anumite cuvinte/structuri (subiect logic, subiect gramatical, complement de agent etc.)
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise
Competența specifică vizată prioritar: 4.1.. Folosirea achizițiilor privind structuri morfosintactice complexe ale limbii române literare, pentru înţelegere corectă şi exprimare nuanţată a intenţiilor comunicative
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/display?v=pja0c011322
Accesări: 351
Propunător: Ana Enescu - Colegiul Național Nicolae Iorga, Vălenii de Munte (Prahova)
Data validării: 29 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.