Sarcina de lucru pentru elevi:
Lucrând în echipe de câte 4-5 persoane, accesați, de pe telefonul mobil sau calculatoarele din sală, site-ul Dotstorming, folosind linkul indicat pe tablă.
Discutând cu partenerii din echipă, aveți 5 minute să votați pentru argumentul care vi se pare cel mai convingător în favoarea tezei „Vacanța de vară ar trebui să înceapă pe 1 mai”.
Odată votat un argument din cele prezentate, aveți la dispoziție 15 de minute pentru ca, în echipe, să creați într-un document Google (docs.google.com) un tabel care să conțină următoarele coloane: „structura argumentului” (amintiți-vă ce am discutat în orele anterioare și gândiți-vă la premise și concluzie), „ideea principală”, „puncte tari” și „puncte slabe”. Încercați să fiți cât mai conciși și să notați doar ce vi se pare mai important.
Când terminați, trimiteți colegilor un link la care pot să acceseze documentul pe grupul de Whatsapp al clasei. Citiți, la rândul vostru, contribuțiile celorlalte echipe și gândiți-vă cum ar putea fi reformulat și îmbunătățiți argumentul pe care l-ați votat anterior. Încercați să nu depășiți 2-3 fraze și să expuneți doar ce vi se pare esențial. Puteți trimite noile propuneri pe grupul de Whatsapp.
În timpul rămas, fiecare echipă își va desemna un reprezentant și, în fața clasei, acesta va prezenta liber noile propuneri. Simțiți-vă liberi să faceți comentarii și să interveniți de fiecare dată când colegii voștri din celelalte echipe prezintă. 😊
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să redea structura unui argument.
Să identifice ideea principală oferită de un argument.
Să analize nivelul de persuasiune conferit de un argument.
Să formuleze un argument în vederea unui punct de vedere.
Să argumenteze liber în fața unei audiențe în favoarea/ în contra unui punct de vedere expunându-și propriile argumente.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii își vor alege partenerii de echipă mobilizându-se câte 4 sau 5 pentru a realiza sarcina. Odată aleși partenerii de echipă, aceștia se vor conecta folosind navigatoarele de pe propriile telefoane mobile sau de pe calculatoarele școlii puse la dispoziție pentru a accesa portalul online „Dotstorming” pe un link pe care profesorul îl va pune la dispoziție. Accesând acest link, elevii vor avea în față 8 notițe, fiecare dintre acesta conținând un argument în favoarea tezei „Vacanța de vară ar trebui să înceapă pe 1 mai”. Profesorul va explica faptul că, oricât de surprinzătoare ar fi ideea, putem oferi și găsi argumente mai bune sau mai slabe. Reflectând în echipă asupra argumentelor propuse pe portalul virtual, elevii vor avea la dispoziție cinci minute pentru a alege, mai întâi la nivelul echipei, care argumentare le pare a fi cea mai bună. Nu există o argumentare corectă sau perfectă. Odată stabilit la nivelul echipei argumentul preferat, elevii vor vota, iar profesorul la contoriza voturile. Dacă se obține o egalitate de voturi între argumentele alese, elevii vor avea câteva minute pentru a se persuada reciproc, astfel încât să își modifice, eventual, alegerea. Înainte de a trece la pasul următor al activității profesorul va adresa câteva întrebări elevilor cu scopul de a fi sigur că aceștia cunosc maniera în care ar trebui să identifice structura unui argument (premise, concluzie – ce au fost discutate anterior) și ideea principală. Întrebări de tipul: „ce vi se pare că susține acest argument?” sau „unde vi se pare că vă conduce acest argument?” sunt doar câteva din cele pe care profesorul le poate adresa. Ulterior, elevii se vor conecta folosind navigatoarele de pe propriile telefoane mobile sau de pe calculatoarele școlii puse la dispoziție pentru a accesa suita office online Google, mai precis instrumentul Google Docs unde vor fi invitați să realizeze un tabel care să conțină următoarele coloane: „structura argumentului” (amintiți-vă ce am discutat în orele anterioare și gândiți-vă la premise și concluzie), „ideea principală”, „puncte tari” și „puncte slabe”. Profesorul le va sublinia faptul că ar fi bine ca elevii să noteze doar aspectele care li se par a fi cele mai importante exact pentru a fi sigur că elevii vor purta o conversație angajată în echipă. Elevii vor discuta activ între ei la nivelul fiecărei grupe și, apelând la cunoștințe dobândite anterior vor introduce în tabel ideea principală a argumentului votat anterior, aspectele puternice ale argumentării și argumentele slabe. La finalul celor 15 minute acordate acestei activități, elevii vor partaja un link către documentul creat la nivelul fiecărei grupe apelând la funcționalitatea „Partajare link”. Elevii vor partaja linkul prin intermediul aplicației de mesagerie digitală Whatsapp, trimițându-l pe grupul destinat comunicării la nivelul clasei între elevi, grup despre a cărei existență profesorul s-a asigurat în orele anterioare. Elevii vor citi la nivelul fiecărei grupe ceea ce au scris colegii din celelalte grupe accesând documentele Google Docs partajate anterior. Identificând maniera în care au lucrat colegii lor, elevii vor înțelege într-o manieră mai aprofundată argumentul votat la începutul orei și problemele presupuse de acesta. Acum, elevii vor avea la dispoziție câteva minute în care, lucrând din nou în grupele stabilite anterior, vor reformula sau îmbunătăți argumentul votat la începutul orei încercând să nu depășească câteva fraze. În timpul rămas, fiecare echipă își va desemna un reprezentant și, în fața clasei, acesta va prezenta liber noile propuneri. Ulterior, elevii vor putea să comenteze liber propunerile și vor putea interveni pentru a își expune punctele de vedere în fața unei audiențe alcătuite din profesor și din colegii acestora.
Accesări: 1.753
Alte activități pentru: Logică Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Whatsapp Google Docs Dotstorming
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.