Descriere:
Resursa este un joc interactiv care încurajează dezvoltarea abilităților algoritmice și a gândirii critice în rândul elevilor. Jocul se bazează pe evaluarea valorii afișate de un compilator, utilizând codul sursă și datele de intrare pentru fiecare item propus spre rezolvare. Există programe în cadrul jocului care citesc intrările dintr-un fișier și afișează rezultatele în consolă sau în alt fișier, precum și programe care citesc datele de intrare din consolă și afișează rezultatele tot în consolă.
Unul dintre aspectele-cheie ale jocului este construirea unui număr din cifrele sale utilizând doi algoritmi diferiți: algoritmul de inversare și algoritmul bazat pe puterile lui 10. Acești algoritmi sunt implementați prin intermediul unor enunțuri diverse, care încurajează, antrenează gândirea algoritmică și rezolvarea problemelor folosind o gamă variată de enunțuri. De exemplu, unele implementări pot include eliminarea cifrelor nule dintr-un număr, eliminarea primelor k cifre dintr-un număr, mutarea cifrelor nule la sfârșitul numărului, multiplicarea (dublarea, triplarea) cifrelor pare de k ori etc. Aceste sarcini solicită atenția și concentrarea elevului pentru a urmări pașii necesari pentru construirea numărului dat, în funcție de implementările potrivite.
Jocul poate fi utilizat cu succes și ca o temă de lucru în cadrul laboratorului de informatică. Feedback-ul oferit de aplicație este motivant și antrenant. După evaluarea fiecărui program, jucătorul poate trimite propriul său feedback, iar jocul afișează soluția corectă. Dacă soluția oferită de jucător coincide cu cea corectă, acesta primește puncte în tabela de scor, ceea ce îi permite să avanseze în joc și să obțină un punctaj mai mare.
Designul jocului este deosebit și contribuie la creșterea atractivității acestuia. Astfel, modulul oferă o valoare educativă prin stimularea gândirii critice, rezolvarea de probleme și aplicarea algoritmilor de programare într-un mod interactiv și captivant.
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 5. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Competența specifică vizată prioritar: 5. Implementarea algoritmilor într-un limbaj de programare
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31196304
Accesări: 255
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 11 iulie 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.