Sarcina de lucru pentru elevi:
# În echipe de 5, veți imagina și veți realiza un joc de rol, în formă de film (interpretați și filmați sau utilizați o aplicație), intitulat Un weekend de coșmar (A Nightmare Weekend), organizat în patru acte:
1. La masă. O familie (tata, mama, doi copii) face planuri pentru weekend. Opiniile sunt diferite, membrii familiei vin cu argumente și în final hotărăsc destinația.
2. Pe drum. Familia se află în mașină și poartă tot soiul de discuții. Deodată, un polițist îi trage pe dreapta dintr-un anumit motiv. Din discuția șofer/ familie-polițist vom afla motivul și rezolvarea situației.
3. La restaurant. Familia este înfometată, oprește la un restaurant și comandă mâncare. Chelnerul / chelnerița fie flirtează cu un membru al familiei, fie îi servește groaznic. Familia reacționează din nou.
4. La hotel. Condițiile sunt teribile (de exemplu, țevi înfundate, șobolani, țânțari sau alte lucruri enervante). Obosită și frustrată, familia se întoarce acasă după un weekend îngrozitor.
# Veți lucra în grupuri de câte cinci (patru elevi sunt membrii familiei, al cincilea elev va interpreta polițistul, chelnerul și recepționistul). Veți concepe oral sau scrie un scenariu pentru fiecare act, ținând seama de faptul că fiecare personaj trebuie să vorbească de cel puțin trei ori în fiecare act. Intervențiile trebuie să fie două-trei enunțuri scurte sau o frază complexă.
# Fiecare părere pe care o exprimați trebuie să fie clară, coerentă și argumentată, respectând intonația.
# În interacțiuni, veți folosi expresiile reactualizate și pe cele nou învățate în această unitate. Mă interesează cum vă exprimați părerea, preferințele, cum faceți o sugestie, cum comandați mâncarea, cum faceți o rezervare la hotel ș.a.
# Veți prezenta textele în clasă la sfârșitul semestrului (veți avea 4 săptămâni la dispoziție pentru concepere, înregistrare, editare), iar colegii și eu vă vom da feedback, urmărind criteriile din grila de evaluare proiectată pe tablă, pe care v-am distribuit-o și vouă:
Rubric for the Role Play – Peer Evaluation
Role Play Rubric Student:
Levels of Quality / Criteria
4 Excellent
3 Good
2 Fair
1 Poor
Participation in Preparation and Presentation
4 Excellent: Always willing and focused during group work and presentation.
3 Good: Usually willing and focused during group work and presentation.
2 Fair: Sometimes willing and focused during group work and presentation.
1 Poor: Rarely willing and focused during group work and presentation.
Presentation of Character
4 Excellent: Convincing communication of character’s feelings, situation and motives.
3 Good: Competent communication of character’s feelings, situations and motives.
2 Fair: Adequate communication of character’s feelings, situation and motives.
1 Poor: Limited communication of character’s feelings, situation and motives.
Achievement of Purpose
4 Excellent: Purpose is clearly established and effectively sustained.
3 Good: Purpose is clearly established and generally sustained.
2 Fair: Purpose is established but may not be sustained.
1 Poor: Purpose is vaguely established and may not be sustained.
Use of Non-Verbal Cues (voice, gestures, eye contact, props, costumes)
4 Excellent: Impressive variety of non-verbal cues are used in an exemplary way.
3 Good: Good variety of non-verbal cues are used in a competent way.
2 Fair: Satisfactory variety of non-verbal cues used in an acceptable way.
1 Poor: Limited variety of non-verbal cues are used in a developing way.
Imagination and Creativity
4 Excellent: Choices demonstrate insight and powerfully enhance role play.
3 Good: Choices demonstrate thoughtfulness and completely enhance role play.
2 Fair: Choices demonstrate awareness and developing acceptably enhance role play.
1 Poor: Choices demonstrate little awareness and do little to enhance role play.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să realizeze un scenariu de film, în limba engleză, plecând de la vocabularul reactualizat în clasă și respectând convențiile stabilite de profesor.
Să conceapă oral/ să redacteze (opțional), în colaborare cu colegii de echipă, scenariul jocului de rol, fiecare personaj având cel puțin trei intervenții în fiecare din cele patru acte precizate de profesor.
Să exprime păreri în legătură cu teme familiare (locuri de vacanță, activități recreative, mâncare, cazare etc.)
Să participe în interacțiuni pe subiecte familiare, ilustrând o diversitate de funcții comunicative: a cere şi a da indicaţii de orientare; a exprima şi a cere o opinie; a exprima preferinţe; a cere şi a da informaţii despre cantităţi; a exprima motive.
Să pronunțe corect cuvintele și să rostească enunțurile afirmative, negative, exclamative, interogative cu intonaţia corespunzătoare.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Proiectul de grup în patru acte intitulat Un weekend de coșmar (A Nightmare Weekend) este un joc de rol filmat care mută actul învățării în afara sălii de clasă, elevii, actori și regizori în egală măsură, fiind puși în situații de viață reale (întruchipează familii care fac planuri de weekend, își motivează alegerile, iau decizii, interacționează cu ospătari, polițiști, recepționiști). Elevii construiesc relații, dezvoltă nu numai abilități sociale, ci și abilități de (re)gândire și creativitate, iau decizii și rezolvă lucrurile împreună. Astfel, învățarea devine distractivă și stimulantă chiar și pentru elevii care spun adesea în clasă „E plictisitor” sau „Nu înțeleg”. Crearea filmului poate fi un buton de ”reset” atitudinal, ce schimbă cu succes atitudinea față de școală și-i remotivează. Mai mult, această activitate este o oportunitate pentru adolescenți și părinți să lucreze împreună, cei din urmă supraveghindu-i și înregistrându-i pe primii, mediul familial (apartamentul, mașina) devenind sursă de conținut, iar faptul că elevii urmează propriul ritm și pot reface filmarea până sunt mulțumiți de efectul final înlătură factorul stres. După ce le voi explica cerințele proiectului de final de unitate, elevii vor adresa întrebări în cazul în care au nelămuriri. Le voi arăta unul dintre filmulețele concepute de foștii mei elevi, pentru a avea un exemplu concret al așteptărilor mele. Elevii își vor repartiza rolurile și vor lucra în colaborare la conceperea scenariului care se poate face într-o oră de clasă sau la casa unuia dintre elevi. Vor înregistra jocul de rol, ținând cont de cerințele mele (inclusiv de criteriile de evaluare) și dând frâu liber imaginației și creativității. În clasă, în urma prezentării, colegii și profesorul vor adresa întrebări și vor da feedback. (Două produse finale similare, ale elevilor, pot fi vizualizate la https://www.youtube.com/watch?v=z0iBeM_LMck și https://www.youtube.com/watch?v=WWvqGXOldmY ).
Accesări: 1.176
Contribuitor: Angela Vass - Școala Gimnazială Nr. 49 (București) (2018)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a VI-a Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: video Toontastic Toondoo Screencast-o-matic PowToon Moovly GoAnimate (Vyond) Blabberize
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.